Tre nye medlemmer i SkyTeam

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SkyTeam har fått sine første "associate members" (noe a'la "starlets"'ene i Star?). Panamas COPA Airlines, italienske Air Europa og Kenya Airways ble offisielt medlemmer av SkyTeam 1. september.

Fra før av er Aeroflot, Aeromexico, Air France, Alitalia, CSA Czech Airlines, Continental Airlines, Delta Air Lines, KLM, Korean Air og Northwest Airlines fulle medlemmer, mens China Southern kommer inn i løpet av året.

http://www.atwonline.com/news/other.html?issueDate=9/5/2007

Originally posted by CK

SkyTeam har fått sine første "associate members" (noe a'la "starlets"'ene i Star?). Panamas COPA Airlines, italienske Air Europa og Kenya Airways ble offisielt medlemmer av SkyTeam 1. september.

Litt pirking...

Air Europa er ikke italiensk, men Spansk. Flyselskapet har sitt hovedkontor og hovedbase i Palma, Mallorca.

Men flott at SkyTeam får flere medlemmer.

Kenya Airways tror jeg blir et bra tilskudd. AF dekker Vest - og Sentral - Afrika bra. KLM har flere ruter til Øst-Afrika hvor Kenya Airways kan ta deg videre fra Nairobi. Afrika burde være godt dekket således.

Jeg trodde faktisk at Kenya Airways var i Skyteam allerede, siden de er hovesamarbeidspartner med KLM.
Forøvrig reiste jeg med de til Kenya i april, og anbefaler de uten å nøle!

A propos Skyteam, hvordan går det med det ørtende redningsforsøket av Alitalia?

Back