TRD-BRU (ikke helt etter planen)

hanswest

SAS Customer
Medlem
Da har det gått nesten 14 dager av desember, hele januar (!) og jammen et par dager inn i februar, og flyabstinensensen sitter i kroppen. Uroen skal kureres av dr. SAS.

Hadde egentlig bestilt TRD-OSL-ARN-BRU. Var flink pappalogistikksjef og leverte alle unger og ungdommer på respektive skoler, og skulle fly SK347 kl 0920 TRD-OSL, men mens jeg sto på torget på Stjørdal og frøs og ventet på taxi så tikket det inn melding fra SAS om at at SK1589 fra ARN til BRU var kansellert. SAS sender to fly fra Sveriges hovedstad til Brussel hver ettermiddag, og mine svenske kolleger har forsket seg frem til det faktum at hvis begge er sånn passe halvfulle, også fra Brussel tilbake til Sverige, ja, så får man "tekniske problem". Hmm. I alle fall, jeg kunne fly som planlagt TRD-OSL-ARN og vente leeeenge på ARN, men så kan man samle litt mer bonuspoeng og fly litt, så jeg endret til TRD-CPH-ARN-BRU.

Etter endringen på nett gikk innsjekk og sikkerhetskontroll helt greit. For ordens skyld, datoen er 2. februar 2012. Det var stille på Værnes når klokka tikket mot halv ti, jeg kikket litt på WF på vei over til det store utland:

WFpaTRD.jpg

Jeg fikk også sett på LN-RCY opp også, den jeg egentlig skulle vært med (var litt nederlag, det er jo en 737-800 med "Europa-konfigurasjon og jeg hadde egentlig plass 2C):

LN-RCY.jpg

Da jeg kom ned i terminal B ble det mer folk, Norwegian hadde en tur til London Gatwick, en lønnsom en sådan tror jeg, masse folk som ventet på den i alle fall:

http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/20120202 Trd-Bru/th_TermBTRD.jpg?t=1328185559

Det var LN-NOS som var satt opp til London i dag:

LN-NOStilLGW.jpg

Vel, jeg flyr SAS...

Kom meg vel ombord i SK 2881, som var satt opp med SE-DIL, en MD82 som SAS fikk levert i desember 1989. Jeg hadde egentlig sete 1D, med god plass:

Beinplass1DSK2881.jpg

Siden jeg hadde hele raden for meg selv, så valgte jeg vindusplassen, ok plass til beina der også:

Beinplass1FSK2881.jpg

Vi tok av østover, R09 på TRD det, like etter rutetida. Det var 47 passasjerer ombord, fem rader Økonomi Ekstra, med to personer der, så det var godt med plass!
Vel oppe i lufta fikk vil mellomtingen mellom frokost og lunsj, klokka var jo ca 11 på formoiddagen, det var kylling med salat og pasta, med varme rundstykker, smakte helt ok det:

MatSK2881.jpg

Det var tre hyggelige dansker i kabinen, eller, purseren var nok islandsk. Han spurte om jeg var den jeg var, og joda, det var jeg. Han ønsket meg spesielt velkommen tilbake til SAS, hyggelig!

Turen til København gikk helt greit over et flott vinterlandskap, tok noen bilder på turen:

http://s1135.photobucket.com/albums...ru/?action=view&current=LankemotHommelvik.jpg

StjordalogVarnes.jpg

Her kan man skimte TRD.

Etterhvert kom vi "inn over Øreosound" og Danmark i litt vinterskrud:

Oresund.jpg

Danskvinter.jpg

Vi landet på 22L, og takset til utgang A19 hvor vi parkerte 1219. Det glemte jeg å nevne, de hadde ikke varmt vann ombord, så ikke noe kaffe eller te, økonomipassasjerene fikk vann eller juice. Så er det nevnt.

Tok noen bilder på CPH, men IPhone og motlys var ikke helt suksess, fikk et bilde av SAS´ lillejet da:

Crj900CPH.jpg

Tuslet bort til lounget, og arbeidet frem til avgang SK1422 til Arlanda:

LoungeCPH.jpg

Resten av turen følger!

Største utfordring: Å få min bedre halvdel til å skjønne reiseruta.
Beste med turen så langt: Å få stilt abstinensen!

Flott rapport. Og flotte bilder, synes de med motlys også var bra jeg ;-)
Når det gjelder ARN-BRU SK1586, så virker det som om det var en lekkasje i motoren som stoppa den.
Fuel, eller olje lekkasje. Det er det jeg kan finne ut av på det jeg har tilgang til. (bare rett opp om jeg tar feil noen)
Uansett, ikke spes kult å fly rundt med.
God tur videre.

Den isländske APn vet jag gott vem det är då han är en av "mina" och jag forwardar din positiva kommentar :)

Fin rapport by the way!

Det var endelig godt du fikk dekket abstinensen:) Skjønner godt valget av rute jeg :D :D Flott sålangt Hans. :)

Var greit å få ryddet bort litt abstinens ja.

Noen ganger må begivenhetene foregripes litt. Det skjer nå. Da jeg kom Brussel om kvelden tenkte jeg at jeg skulle kikke litt på Grand Place i en sen og kald vinterskrud, det var flott. Jeg var ikke alene der, mye folk, også vennene fra "tømme-lommer-vi-ikke-eier-selv"-klubben, og i lomma hadde jeg IPhonen min, med blant annet bilder fra CPH-ARN-BRU, selv om jeg gladelig innrømmer at det nok ikke var det største tapet. Det betyr at jeg heller ikke fikk tatt noen flere bilder, og siden et bilde sier mer enn tusen ord så må dette bli en ordrik rapport kanskje...

SK1422 fra CPH til ARN var satt opp fra utgang B19. Turen var satt opp med LN-RCZ, en 737-883 som SAS har hatt i sin eie i ti år nå. Vi tok av fra rullebane 22R, rett ut i Øresund, og så oppover Sveariket. De første åtte radene var satt av til økonomi ekstra, og her satt vi 18 passasjerer. Økonomikabinen var ganske bra belagt, men jeg telte ikke antallet. Jeg hadde sete 6C, som er sånn passe trangt på en slik tur, men positivt var det at ingen andre satt på treseteren, så da ble det 3A.Turen gikk greit over, fikk servert roastbeef med potet og litt salat, egentlig ikke så mye mer å si om det. SAS serverte gratis kaffe/te i økonomi, noe positivt nytt det da! Vi landet greit ca på rutetid, og fant plassen vår ved utgang 3.
Det ble litt tid på Arnlanda som ble brukt på litt butikkikking, og et besøk i Scandinavian Lounge.

SK2591 var satt op med LN-RRJ, en 737-883, som SAS fikk i 2009, ny, så dette må gjerne være en av de nyeste 800-ene SAS har i sine ruller. Vi skulle reise fra utgang 15A, jeg tror det er andre gangen jeg besøker den delen av terminal 5 på ARN.
Det var Recaro-seter i flyet, min første tur med en 800 med slike seter. Faktisk den første gangen jeg har flydd 800 til (og også fra) Brussel. Jeg hadde fått sete 2C i business, første rad på den siden. Det var fire rader med C-klasse, og fire mennesker som satt der. Økonomi ekstra var til og med rad 18, der var det ca 75% belegg. Også økonomiklassen var ganske full, men så var jo flyet før innstilt, så det var jo litt oppsamling.
Vi fikk kylling til mat, varm denne gangen. Turen gikk ellers greit, med landing på rullebane 25L. Turen fra terminal A og gjennom tunnellen gikk greit den også, men så kom ikke kofferten da... Fikk *A sin "survival map" for natten, snart tosifret antall slike i heimen nå. Toget til Gare Centrale, og tuslet til hotellet. Historien om IPhone er kjent, men det hyggelige var at kofferten ble levert hotellet i løpet av natta.

Hjemtur fredag, og siden jeg skriver dette på CPH lørdag morgen gikk ikke alt på skinner på den turen, kommer noen ord om den turen også etterhvert.

God helg!

Flott dette Hans. Synd at du ble frastjålet telefon, ,men dette er jo enkelt å erstatte idag, unntatt bildene da.....:(
Ha ei riktig god helg du også ;) :)

Er klar over at jeg ikke har "kommet hjem" i rapporten ennå, det blir etterhvert når jeg har litt bedre tid, og får tak på notatene...
Nå er det tur til Helsingfors, med ny Iphone 4 med S denne gangen, skal bli bedre bilder da sier reklamen, kommer rapport etterhvert! Røper allerede nå at kaffen på TRD smakte helt utmerket!

Back