• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Transocean Air Lines and SAS/Braathens

Rob Mulder

ScanFlyer Blue
Medlem
Hei,

Kan noen informere meg om SAS og/eller Braathens i begynnelse på 50-tallet hadde en kontrakt med Transocean Air Lines for en fraktrute mellom USA og Norge (eller Skandinavia)? De fløy blant annet til Stavanger. Hvilke flytyper ble i så fall brukt?
 
Du kanske redan sett att Transocean/TALOA har en utmärkt historisk hemsida? Om inte: http://www.taloa.org/

Där finns det en komplett förteckning över alla TALOA:s flygplansindivider/typer , kanske det också finns något om ett eventuellt samarbete med SAS/Braathens. Det kanske går att fråga på deras web-page?
 
Hei RolfL,

Takk for ditt innlegg.
Jo, jeg er kjent med dem og jeg har vært i kontakt med dem, men de har ingen informasjon om selskapets kontrakter. Dessverre. Derfor prøver jeg å henvende meg til dere.
 
Spennede spørsmål, har aldri hittil hørt om at hverken SAS eller BU hadde dette samarbeidet.
 
Hei,

Det ble nevnt i avisartikkel i Stavanger Aftenblad. Under min forskning til boken "Oliver Andre Rosto - A Life Dedicated To Aviation" kom jeg over det. Jeg hadde heller ikke hørt om det.
Jeg mener at Transocean Air Lines hadde kontrakter med mange selskap.
 
Back
Top