Stoarn
ScanFlyer Silver
Re: "Transit fee" / gebyr for gjennomgående reise - er det mot lagen?
Nei, det har ingenting å gjøre med 120 NOK gebyr for gjennomgående reise - det vet jeg nu. Okei glemme alle ome denne gebyr.
Utom gebyr for transit, pa strekningen WAW-BOO via OSL, Norwegian drar ca. 290 NOK (beror på bilettprisen) som skatter og avgifter. Denne kan jeg ikke forstå. Det adder flyplassavgifter i WAW (131 NOK) til ca. 160 NOK. 160 NOK er precis "Myndighetspålagte skatter og avgifter" for dem som begynner reise i OSL, men jeg begynner reisen i WAW og skulle betale ca. 39 NOK isteden, slik betaler man SAS pax i transit fra Polen til Norge via OSL.
Jeg vil vite hvis Norwegian verkligen gir sa mye til Avinor og Staten eller ikke. I siste fall de har allerede 240 NOK i lommen, ikke 120
Ihvertfall, ved kjøp av biletten fra WAW til BOO, ikke noen indikerer at DY selger det som "multi-leg journey" og ikke "carriage with agreed stop". Man velger "WAW til BOO" og ikke "first leg WAW til OSL" og deretter "second leg OSL til BOO".
"multi-leg journey" A til B, B til C, gir til passasjeren verkligen mindre fordeler, det forstar jeg - hvis ngn galt skjer pa forste strekningen man kan kreve alternativ transport bare til B, ikke til C, osv. Men webbsidens interface ved booking ser ut som da man booker "carriage with agreed stop".
Har du lest noe som helst? De 120 putter DY i sin egen lomme.
Nei, det har ingenting å gjøre med 120 NOK gebyr for gjennomgående reise - det vet jeg nu. Okei glemme alle ome denne gebyr.
Utom gebyr for transit, pa strekningen WAW-BOO via OSL, Norwegian drar ca. 290 NOK (beror på bilettprisen) som skatter og avgifter. Denne kan jeg ikke forstå. Det adder flyplassavgifter i WAW (131 NOK) til ca. 160 NOK. 160 NOK er precis "Myndighetspålagte skatter og avgifter" for dem som begynner reise i OSL, men jeg begynner reisen i WAW og skulle betale ca. 39 NOK isteden, slik betaler man SAS pax i transit fra Polen til Norge via OSL.
Jeg vil vite hvis Norwegian verkligen gir sa mye til Avinor og Staten eller ikke. I siste fall de har allerede 240 NOK i lommen, ikke 120

Ihvertfall, ved kjøp av biletten fra WAW til BOO, ikke noen indikerer at DY selger det som "multi-leg journey" og ikke "carriage with agreed stop". Man velger "WAW til BOO" og ikke "first leg WAW til OSL" og deretter "second leg OSL til BOO".
"multi-leg journey" A til B, B til C, gir til passasjeren verkligen mindre fordeler, det forstar jeg - hvis ngn galt skjer pa forste strekningen man kan kreve alternativ transport bare til B, ikke til C, osv. Men webbsidens interface ved booking ser ut som da man booker "carriage with agreed stop".
Last edited: