Transfer og annet om flyplassen i Bangkok

Bagasje BKK

Hei,reiser til BKK 27/3 og skal videre til Hong Kong og tilbake samme dag.I den forbindelse lurer jeg på om det finnes opbevarings bokser for koffert på Suvarnabhumi og evnt hvor?

Lounge i Bangkok

Hei,

Har SAS Gull, og skal fly fra Bangkok til Delhi med Air India i sommer.

Har vi da tilgang til Royal Orchid Lounge i BKK, eller er det noe annet jeg må bruke?

OK, så jeg kan faktisk velge mellom flere? Air India har ikke fått tildelt at de kun kan bruke den og den loungen?

Så praktisk! Takk :-)

Ang lounger har de litt ulike åpningstider, så lurt å sjekke. I tillegg ligger EVA og Singapore sin i hver sin motsatt ende av terminalen, så det blir bare én av dem om du ikke liker å traske noen kilometer på Suvarnabhumi:P

Som *A Gold anbefaller jeg EVA Air sin. Fantastisk god på alle måter synes jeg.

Tuslet nylig bort til hun EVA på F1 for frokost, hadde ikke vore der siden renovering.
Bra mat, hvert fall mye bedre enn Thai loungene på BKK.

Frokostfordelen hos SQ er at de ordner egg/omelett på bestilling.

Interiøret er først litt Star Trek og går så helt over i 1990-Disco. Mulig atmosfæren er bedre på kvelden (etter et par drinker) enn for min morgenkaffe.
Alle sitteplassene i hele loungen er helskinn – not my preference.

Pluss for små serveringsbrett (hvorfor har ikke alle bufféer dette?), high-end wet towels og tannpirkere,
god kaffe og meget freshe toalett/dusjrom. OK utsikt mot tarmac og F-pier.

En loungedate med EVA er Miami Vice meets Kiev, men jeg trives bedre hos Stockholm meets Zürich.

Ser på denne Star Alliance side at Air India er tildelt en tredjepartslounge.

Vil det by på noe trøbbel overhodet å bruke SQ sin lounge?

Ser på denne Star Alliance side at Air India er tildelt en tredjepartslounge.

Vil det by på noe trøbbel overhodet å bruke SQ sin lounge?

Er du Star Gold (Eurobonus Gull/Diamant) kan du velge fritt mellom Thai, Singapore og EVA sine lounger. EVA sin er best. Er du ikke Star Gold og reiser business med Air India, kan du kun bruke den loungen som Air India kjøper seg inn i.

Ok. Takk.
EVA åpner seint - kl 0930 ser det ut til.
Da blir det SQ som er nest best?

Ja, Singapore sin er nok hakket bedre når det kommer til mat (og de har Haagen-is), men loungen er ikke altfor stor og føles trang. Den er ikke i nærheten av brødrene i f eks London, Sydney, Hong Kong eller Singapore. Vil du ha toalett, dusj og litt mer plass, må du gå til Thai.

Last edited:
Ja, Singapore sin er nok hakket bedre når det kommer til mat (og de har Haagen-is), men loungen er ikke altfor stor og føles trang. Den er ikke i nærheten av brødrene i f eks London, Sydney, Hong Kong eller Singapore. Vil du ha toalett, dusj og litt mer plass, må du gå til Thai.

Er det dusj hos EVA og ?

Dersom en har lang transfer I BKK, er det mulig å først gå I lounge og får seg litt mat og dusj for deretter å gå ut gjennom passkontrollen for å ta en rundtur i Bangkok før en reiser tilbake til flyplassen?

Har du lounge access i utgangspunktet og Norsk pass så kan du gjøre hva du vil fram til avgang.
Det hjelper om du inkluderer hvem du flyr med, ankommer fra/skal til, flytider, travel class og hvilken status du har.

Er du Star Gold (Eurobonus Gull/Diamant) kan du velge fritt mellom Thai, Singapore og EVA sine lounger. EVA sin er best. Er du ikke Star Gold og reiser business med Air India, kan du kun bruke den loungen som Air India kjøper seg inn i.

Var akkurat i EVA sin lounge med to kolleger. Alle meget skuffet i forhold til alt det positive som er skrevet her. Interiøret er et slags psykedelisk 80-tallstema som er en oppskrift for migrene med overveldende synsinntrykk. For å si noe positivt er det japanske toaletter og to sovealkover.

SQ alle dagene i uken på BKK. Alltid god mat og tre varmretter. TG når en skal dusje. Ferdig snakket!

Back