Transfer i Dubai (og annet om flyplassen)

Heisann

Lander med BA kl 0835 på en torsdags morgen, ville dere brukt meet&great services da, eller er det normalt sett ok kø da?

Terminal 1

Heisann

Lander med BA kl 0835 på en torsdags morgen, ville dere brukt meet&great services da, eller er det normalt sett ok kø da?

Terminal 1

Det mener jeg bestemt de sa begynte å bli rush hour. Så mitt innspill er ja.

Spørsmål om Dubai flyplass

Hei
Neste helg skal jeg til Bali med mellomlanding i Dubai flyplass. Jeg skal reise med Emirates hele veien og jeg lurte på om må jeg gå i sikkerhetskontroll mellom flyving eller kommer vi direkte ut i avgangshallen?

Jallaland er stort sett hissige på kontroller (Jobs to the people) så de pleier å ha det. En stund siden flybytte i Dubai, men Abu Dhabi (samme land) og Qatar har det.

Re: Spørsmål om Dubai flyplass

Hei
Neste helg skal jeg til Bali med mellomlanding i Dubai flyplass. Jeg skal reise med Emirates hele veien og jeg lurte på om må jeg gå i sikkerhetskontroll mellom flyving eller kommer vi direkte ut i avgangshallen?
Det vet jeg ikke men man må jo gjennomlyse bagasjen når man ankommer til Dubai og skal ut av flyplassen. Jeg antar de kan ha en tilsvarende litt enklere kontroll for en transit. Jeg har bare flydd Fra terminal 3, men aldri ankommet den
Emirates er jo alene (nesten) på terminal 3, så jeg antar det hele flyter rimelig greit og er innkommende forsinket så får dere sikkert los utenom security, så dere rekker conection videre til Bali. Men du har vel 4 timer så det skal godt gjøres å ikke rekke den.
Jeg starter min lange reise til Bali i Januar med Pegasus fra OSL. Vi har 1:20 til fly bytte i Istanbul før vi fortsetter med dem til Kuwait. Vi sitter på 2 B og C og jeg kommer til å pakke så vi kan klare oss uten innsjekket bagasje noen dager.

Jallaland er stort sett hissige på kontroller (Jobs to the people) så de pleier å ha det. En stund siden flybytte i Dubai, men Abu Dhabi (samme land) og Qatar har det.
Siden de har mye trafikk fra land som ikke er "godkjent" ifht sikkerhetsjekk fra EU og US så må man oftest gjennom ny sjekk ellers blir det naturlig nok problematisk ifht sikkerheten for de som skal videre (samme som i Europa minus UK). Doha (Qatar) har (hatt) enkelte inbounds der du slipper ny kontroll ved transfer...men det er egentlig en helt annen diskusjon.

Re: Spørsmål om Dubai flyplass

Hei

Ny sikkerhetskontroll i Dubai. Hadde mellomlanding der sist jul til Thailand. På tur ned kort vei fra fly, gjennom sikkerhetskontroll og inn til avgang for neste fly. Turen hjem lenger vei bl.a med togskyss under bakken. Men hadde god tid mellom flightene.

Uansett så er disse sikkerhetskontrollene i sandkasselandene mest for show, man får vel faktisk med seg vannflaske (fått med det gjennom kontrollen i DOH mange ganger iallefall)

Uansett så er disse sikkerhetskontrollene i sandkasselandene mest for show, man får vel faktisk med seg vannflaske (fått med det gjennom kontrollen i DOH mange ganger iallefall)

Tror ikke de har forbud mot vannflasker. Så man kan diskutere hva som er «mest show» egentlig [emoji6]

Back