Transavia nægter at følge EU-reglerne iflg SLV

Re: Transavia nægter at følge EU-reglerne iflg SLV

Som udgangspunkt er det jo rigtigt, men med den væsentlige forskel at LCC's oftest ikke har aftale med nogen som helst, mens alle netværksselskaber har aftaler med ret så mange. Selvom man i første omgang forsøger at ombooke i sin egen alliance, så er man langt fra begrænset til det.

Men hvorfor skal en LCC være pålagt å booke på første ledige avgang, uavhengig av selskap, mens et nettverksselskap skal kunne velge fritt hvilke selskaper de vil benytte?

Igjen, eksempelet med SAS og Norwegian. Skal Norwegian være pålagt å bruke SAS, men SAS ikke skal være pålagt å bruke Norwegian? Hvor skal du sette grensa? For den som står på Evenes og ikke kommer med til Oslo, er det rimelig lite interessant at SAS kan booke deg med Lufthansa.
 
Re: Transavia nægter at følge EU-reglerne iflg SLV

Men hvorfor skal en LCC være pålagt å booke på første ledige avgang, uavhengig av selskap, mens et nettverksselskap skal kunne velge fritt hvilke selskaper de vil benytte?

Igjen, eksempelet med SAS og Norwegian. Skal Norwegian være pålagt å bruke SAS, men SAS ikke skal være pålagt å bruke Norwegian? Hvor skal du sette grensa? For den som står på Evenes og ikke kommer med til Oslo, er det rimelig lite interessant at SAS kan booke deg med Lufthansa.

Det skal et netværksselskab heller ikke. Reglerne skal være ens for alle. Det kunne passende være en tidsfrist på x-antal timer indenfor hvilket flyselskaber har frit valg af selskab, men kan de ikke klare det med egne ruter, alliance selskaber mv. så skal de booke første ledige på andre selskaber.
 
Back
Top