Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

FlyHi

ScanFlyer Crusty
Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Men beskjeden er klar: De taper kampen mot FR i CPH..

FR er ikke i CPH og har aldrig været det. Om de kommer i fremtiden er stadig ikke hverken af- eller bekræftet. Så det kan nok ikke være FR's skyld hvis Transavia trækker sig fra CPH.
 
Last edited by a moderator:
Re: Martinair og transavias skæbnestund?

Her lidt mere om Transavia's lukning i Danmark:

Det hollandske lavprisflyselskab transavia.com har meddelt sine medarbejdere, at selskabet vil indlede forhandlinger om en mulig begrænsning af de danske aktiviteter fra d. 1. november 2010. Det er selskabets intention at afvikle hele den danske forretning per 1. april 2011. Årsagen er, at transavia.com ikke har kunnet indfri en række forretningsmål på det danske marked.

https://www.transavia.com/term/newsDetail?id=388431259&
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Overasket over at det gikk så lenge før første mann ga seg. Antar dette er gode nyheter for Norwegian og Cimber, og kanskje også til en viss grad SAS?
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Det virker jo som at det er Norwegian som har overtaket på markedet? Cimber taper jo penger så det synger etter, og nå forsvinner Transavia.
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Den så jeg ikke komme, iallefall ikke så raskt. Udelt positivt for de andre aktørene på CPH.
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Bare les avisen den kommende tiden. Du har rett hvis du sier at FR enda ikke flyr fra CPH. Kilden min i Nederland har i alle fall bekreftet at FRs kommende storsatsning i CPH, 20 nye ruter innen 12 maaneder, har gitt gjenomslag for avgjoerelsen. Vi faar se hvem som faar rett.
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Bare les avisen den kommende tiden. Du har rett hvis du sier at FR enda ikke flyr fra CPH. Kilden min i Nederland har i alle fall bekreftet at FRs kommende storsatsning i CPH, 20 nye ruter innen 12 maaneder, har gitt gjenomslag for avgjoerelsen. Vi faar se hvem som faar rett.

Jeg siger ikke at FR ikke kommer, men der er stadig ikke meldt noget som helst ud og hvis de gør, så vil de få en svær start mht. fagforeningerne m.v. - noget sværere end de selv har nogen anelse om. Men det er jo noget OT ift. denne tråd.

Personligt overrasker det mig at Transavia satser med danske base og så trækker sig helt ud nu. Hvis forretningen er dårlig (hvilket den jo uden tvivl er) så ville jeg synes det var mere logisk at de havde trukket sig tidligere og/eller droppet dansk base.

Men for QI, DY og SK er det da indtil videre gode nyheder og indtil videre fjerner det jo noget af overkapaciteten. Om FR så kommer ind og smadrer den situation igen må tiden vise.
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

KØBENHAVN (Direkt) Det hollandske lavprisselskab Transavia annoncerede mandag, at det vil lukke ned for sine aktiviteter i Danmark per 1. april 2011. easyJet har efterfølgende meldt sig klar til at kikke nøje på de ruter, som Transavia dropper.

Vi fastholder målet om at vokse i København. Vores nye ruter til Paris og Basel er startet godt, og vi vil kigge nøje på de ruter, som Transavia opgiver, for at sikre, at vores danske kunder har tilstrækkeligt med valgmuligheder., siger Thomas Haagensen, easyJets Regional General Manager i Nordeuropa, i en meddelelse.





Flemming Thestrup Andersen +45 33 300 600

Nyhedsbureauet Direkt
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Ole, Ryanair kommer til CPH. Det er ikke en spørsmål "om" de kommer, men "når" de kommer. Alle aktører i LCC segment vet det, og alle regner med dette. (Selv om vi ikke har hørt enna fra QI...)

Germanwings nedtrapper igjen på CPH, men dette har denne gang strategiske årsaker som ligger dypere. LH knytter 4U tettere mot moderselskap og i fremtida vil begge selskaper sublimentere seg langt mere enn før. Dermed vil 4U har sjansen å overtar mye av disse ruter som LH flyr forsatt selv og som er kategorisert "Direct Services".
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

"Dermed vil 4U har sjansen å overtar mye av disse ruter som LH flyr forsatt selv og som er kategorisert "Direct Services"
Det lyder såmænd meget naturligt
Hilsen
Ole
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Om FR og CPH:

Nederlandsk presse skriver i dag bl.a. (jeg oversetter disse 2 setningene):

Transavia sluit Deense dochter

door Ronald Veerman
AMSTERDAM - Transavia gaat haar activiteiten in Denemarken stoppen omdat het de prijsslag met concurrenten als Ryanair niet langer kan winnen.

De luchtvaartmaatschappij zal later vandaag bekendmaken dat de drie op het vliegveld van Kopenhagen gestationeerde toestellen worden teruggehaald en de ruim twintig bestemmingen stap voor stap worden beëindigd.
Transavia was nog maar twee jaar actief in de Deense hoofdstad, nadat de maatschappij in het gat sprong dat de failliete prijsvechter Sterling in Kopenhagen achterliet.
Doel was de Deense hoofdstad met bestemmingen als Tenerife, Rome en Barcelona tot een nieuwe hub van de maatschappij te ontwikkelen. Onlangs werd echter duidelijk dat Ryanair een nieuw offensief gaat starten vanuit Kopenhagen en nog dit najaar een twintigtal nieuwe bestemmingen gaat openen.
Transavia, onderdeel van KLM, moet flink reorganiseren omdat het dit jaar voor het eerst in de rode cijfers is gedoken. Ook bij KLM-dochter Martinair volgen later deze week een drastische sanering, waarbij naar verwachting de passagiersvluchten naar de moeder zullen worden overgeheveld.

Oversettelse:
"Transavia kommer til å legge ned aktivitetene i Danmark fordi de ikke lenger kan vinne priskriget med konkurrenter som Ryanair.

Det ble nylig kjent at Ryanair starter et nytt offensiv fra Køpenhavn og i dette året (2010) kommer til å åpne 20 nye ruter fra København".


Jeg ser nå at Transavia legger ned hele produksjonen i Danmark (inklusiv Billund). I Billund-området har Transavia hatt konkurranse fra Ryanair (Billund og Esbjerg). Fra København er det kun et spørsmål om tid.
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Jamen så lad os sige at FR starter på CPH sidst på dette år, selvom jeg staidg har mine tvivl( og nu kører beskyldningen sikkert igen !!!, men nej hader FR gør jeg ikke, bryder mig bare ikke om deres metoder).
HVIS FR skal begynde på CPH skal de altså æde nogle kameler, som vi siger hernede, og det er her min tvivl kommer ind..Tror de vil have endog meget svært ved at acceptere visse vilkår.
Det, der så kan gøre at de alligevel kommer til CPH, vil være at CPH nu vil være desperate for at få deres Go terminal igang, samt at FR ønsker at starte i CPH.
Men samtidig tror jeg ikke at FR kan konkurrere med DY...DY har et produkt, der virker til at være så meget bedre end FR.
Det blev så ikke til noget om HV som jeg synes godt om. Er dog ked af at de ikke kan få tingene til at fungere på CPH...HV er et veldrevet selskab, og det er en trist udvikling. Tror såmænd gerne at QI så gerne vil ind på deres ruter, men de taber ift DY....
Hilsen
Ole
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Om FR og CPH:
Det ble nylig kjent at Ryanair starter et nytt offensiv fra Køpenhavn og i dette året (2010) kommer til å åpne 20 nye ruter fra København".
Jeg har hørt at Ryanair har kansellert alle slotsøknadene på CPH for vinteren, så da blir det vel tidligst neste vår, hvis de kommer til CPH overhodet.
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Et annet aspekt her er tapet av rundt 150 flygende personal samt ansatte på bakken. Mange av disse opplevde konkursen i NB.

Mange av de Transavia-ansatte, som nå mister jobben, kom i sin tid fra det tidligere Sterling Airlines, som gikk konkurs i 2008.

http://www.boarding.no/art.asp?id=43229
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Vel vel, som jeg kjenner HV vil de forsöke å få til en god ordning for sine berörte Pax og ansatte.

Som brutalt som det lyder, det enes nød er det andres brød og vi kan trolig forvente at DY vil øke ved CPH, ergo vil de trenge flere flygende folk. For de som jobbed på bakken ser det likevel litt mere dystert ut.

Uansett er disse damer og herrer i en bedre situasjon enn de flygende som jobber på 737 hos QI. Rett og slett fordi HV tok nødbremsen i godt tid...
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Og Cimber Sterling kaster seg som en løve over offeret og tar sikte på passasjerene......:rolleyes:

Ikke ulikt et norsk selskap da et dansk selskap gikk dukken for et par år siden :) Tyder vel på at det fortsatt skal kjempes med nebb og klør i DK fremover!
 
Re: Transavia gir opp i Danmark (splittet fra Martinair og Transavias skæbnestund)

Hvem hadde handling på Transavia?
 
Back
Top