Trallabom tirsdag!

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
God Norsk tirsdag fra Montreal. Sitter ved gate 59 og venter på hjemreisen med BA94.

Skal lande i London kl 09.10 i morgen. Har gjennomgående med 12.45 videre til OSL, men i sted booket jeg også en separat billett på 10.10 avgangen til OSL. Sånn i tilfelle jeg rekker den.

Alt i orden. Papirene sjekket. Alle er glade og jeg og Pellefanten skal hjem. Det blir Ekstra Best.

Ha en super dag!

07de8f082632ec38bc983dbbe3a9470d.jpg

Nydelig morgen fra The Chill Resort på Koh Chang. En uke med ferie i ferien er påbegynt, jeg kjente jeg trengte det, for ferie kan jo være litt slitsomt, eller :D.
Etter innsjekk i går kom betjening å leverte en flaske boblevann på rommet, så på tom mage ble det fort god stemning hos oss :D
Frokost unnagjort og det klargjøres for litt siteseeing på øyen.
Ha en glitters tirsdag :)

e9aabb1cbd7edbab089c67401c3b2b1d.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Første koppen med kaffe i k(r)oppen - det skal bli en del flere i løpet av morgenen og formiddagen. Dagen for og med fysiske møter - nok et tegn på normalisering. Men - nå må jeg komme meg ut…man går da til sentrum når fuglene synger:-)

Mornings fra kontoret. En espresso mens systemene fyres opp. I kveld skal det lages en sånn podcast om fly. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg.

Kjølig morning her i dag med -4 grader. Men det blir nok varmere utover dagen tipper jeg. Det tegner ellers til å bli en riktig fin dag. Ikke mye på tapetet i dag heller. Jeg konstarerer forøvrig at de hyppige legebesøkene i år har resultert i frikort allerede.

God morgen fra Lysaker! Her er det nok en dag i tjeneste for det store lille grønne flyselskapet. Uansett, dagen er fylt med litt møter, rutinearbeid, og noen spennende prosjekter som skal dras opp av hatten. Ønsker alle en flott dag!

Hola fra bortekontoret.. Fint kinderegg start på dagen.. Enda en CT ramlet i postkassa, Dragen lagde matpakkene og bassenget virket kortere enn vanlig på morgensvømmen.

I kveld er det Edderkoppmannen med de to eldste på kino.. Later som jeg ikke gleder meg, men gleder meg som pokker.

SWIM.jpg

Hola fra bortekontoret.. Fint kinderegg start på dagen.. Enda en CT ramlet i postkassa, Dragen lagde matpakkene og bassenget virket kortere enn vanlig på morgensvømmen.

I kveld er det Edderkoppmannen med de to eldste på kino.. Later som jeg ikke gleder meg, men gleder meg som pokker.

View attachment 51068

Edderkoppmannen er dritbra. Jeg og en kompis dro til Karlstad før jul for å se den da de utsatte den her i Norge, so much for en film.

God tirsdag fra Oslo - gårsdagens ærend ble litt mislykket så får prøve igjen i dag, var noe feil i et system som gjorde at jeg ikke fikk ordna det jeg kom dit for. Så prøver igjen i dag. Ha en bedre dag uten mislykkede ærend!

God morgen fra Tranby,
Tidlig opp idag for red-eye flighten over fjellet , SK4002. Vinteren er tydeligvis ikke helt over enda og de-icing måtte til før avgang. Fin og rolig tur østover med SE-ROS.
Møter med leverandøren vår til prosjektet ut over dagen før returen vestover i ettermiddag.
Ha en fin dag.

Jasså ja, så «vanlige folks» svømmebasseng er bra nok😉

God morgen. Fikk ikke kastet oss fort nok rundt i budrunde i går så en nyter fortsatt livet som formuende her på prærien. Bare et stykk arving fortsatt syk, men nå er det ikke liggende men stående telling. Det betyr at jobben som privatlærer også skal utføres, det skal ikke være for behagelig å være hjemme fra skolen.

G’morgen, ja …. fortsatt mørkt, men det begynner å lysne i horisinten. Ny arbeidsuke for det nevnte store lille grønne flyselskapet, men uten helg denne gangen. Blir bra. Satser på topptrimmet VPN og liten motstand over til skrivebordet i øst.

Dagen er også bikkjematdag. Så nesene vibrerer på høygir mens jeg samler sammen godsakene som skal i trykkokeren.

Hoh... var ikke spesielt i nærheten av å rekke 10.10 avgangen som jeg var så optimistisk og bestilte i går. Men nå sitter jeg på 12.55 balja og.... hold på hatten...

INGEN MASKE PÅ OSLO FLIGHTS!!

Trallalaaaaa

God morgen fra koloniene.
Ikke mye å melde om bortsett fra at Covid tallene har gått kraftig ned i Florida, til tross for en ny variant som kom på banen nylig.
Det begynner å rykke i reisefoten så jeg tenkte på Norges tur, skjønt ikke med Norse siden de igjen har utsatt jomfruturen.
Er Covid stort sett borte i Norge, og Europa generelt?
(Ser ikke mye i avisene, andre dårlige nyheter som har overtatt overskriftene.
:cry:)
Her i USA er maske på flyene påbudt enda, er det likedan i Norge og resten av Europa fremdeles?

Last edited:
Her i USA er maske på flyene påbudt enda, er det likedan i Norge og resten av Europa fremdeles?

Varierer veldig. Innen Norden er det såvidt jeg vet ikke maske nå, men foreløpig tror jeg EU holder på maska. Norsk innenriks har vært maskefri ganske lenge. Bortsett fra pleksiglass ved kassa i butikkene o.l. samt anbefaling om én meter avstand til andre (egentlig greit nok!) er det lite restriksjoner i Norge for tiden.

Varierer veldig. Innen Norden er det såvidt jeg vet ikke maske nå, men foreløpig tror jeg EU holder på maska. Norsk innenriks har vært maskefri ganske lenge. Bortsett fra pleksiglass ved kassa i butikkene o.l. samt anbefaling om én meter avstand til andre (egentlig greit nok!) er det lite restriksjoner i Norge for tiden.

Ok, takk for den.
Tok en surf på BA sin hjemmside, må nok bruke maske til og fra USA der, så det hjelper ikke å fly med fremmed selskap. (FAA krav, håpet at det bare var N-Registrerte fly, men den gang ei.:rolleyes:)

Får vel bare utsette turen til fødelandet, greit nok å bruke maske når man tar en runde på butikk eller tannlege vente rom, men 10 timers flytur er for langt, orker heller ikke ro over Atlanteren for å slippe maske:)

Ok, takk for den.
Tok en surf på BA sin hjemmside, må nok bruke maske til og fra USA der, så det hjelper ikke å fly med fremmed selskap. (FAA krav, håpet at det bare var N-Registrerte fly, men den gang ei.:rolleyes:)

Hadde ikke bekymret meg så mye over maske på BA over dammen om du flyr i business. Jeg fløy tur retur YUL nå i helgen. Hadde på maske litt helt i starten og helt på slutten. Timene i midten og når jeg sov var den av. Ingen som sa noe.

Så basically maske under boarding og deboarding og når du går på do.

Back