Tragisk ulykke med flytoget

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Slikt skjer visstnok ukentlig, men dette var kanskje heller snarere en ulykke.
Snakket med en person på OSL som sier at det er en ganske populær metode på en "hurtig" avslutning av livet. Trist, men tragisk.

Ukentlig er bare tull, men det skjer et par ganger årlig hos NSB eller hos Flytoget. Og som regel er det selvmord.

Jeg ville tro vi hadde hørt mer om dette, om det skjedde så ofte. Uansett, svært trist.

Skjer nok flere ganger enn et par ganger i året.
Og det er en grunn til at vi ikke hører om det når det gjelder selvmord. Prekestolen er et annet godt eksempel. Politiet ønsker ikke å "promotere" populære selvmordsmetoder i media.

Slikt skjer visstnok ukentlig, men dette var kanskje heller snarere en ulykke.
Snakket med en person på OSL som sier at det er en ganske populær metode på en "hurtig" avslutning av livet. Trist, men tragisk.

Det er helt feil at det skjer ukentlig, min bror jobber som lokfører på flytoget og han sier det kun har skjedd 1 gang tidligere i år (påkjørsel på Kløfta stasjon).

Dessverre så er det snakk om selvmord i de fleste tilfellene.

Det er helt feil at det skjer ukentlig, min bror jobber som lokfører på flytoget og han sier det kun har skjedd 1 gang tidligere i år (påkjørsel på Kløfta stasjon).

Ikke ukentlig for flytoget nei, men det skjer nok oftere enn man skulle tro. Det er bare det at mediene som regel toner saken ganske kraftig ned. Selvmord er fortsatt et tema man behandler med varsomhet.

Det skjer et par ganger i året, man merker det som bruker toget fast ettersom alle slike hendelser fører til at sporet stenges for en periode.

Flytoget kjørte på en person mellom Langeland og Kløfta ved 19.45-tiden i kveld.

Episoden skjedde like ved Lindeberg stasjon i Sørum.

- Når ble Lindeberg liggende mellom Langeland og Kløfta?

Tragisk, for andre gang på 2 dager.

Last edited:
Huff, dette viser hvilken smitteeffekt media kan ha... :( Men når det er togstans må det nødvendigvis omtales.

Det er mulig korrekt at media toner veldig ned hendelsene og den siden av hva som skjer, men jeg synes på helt generelt grunnlag at det er veldig feil slik man her til lands behandler temaet på generelt vis som et tabu, på lik linjene med de grunnleggende årsakene til hvorfor disse hendelsene skjer i utgangspunktet.

-A

Man prøver å åpne opp diskusjonene rundt sjølmord men det er et beviselig fakta at alle hint om metoder for å ta livet av seg som oftest ender med at noen følger oppskriften.

De to broene fra Tromsøya er et annet godt eksempel. Jeg har en kompis som har vært med å plukke opp "utallige" lik fra havet, hendelser som aldri kommer i avisa fordi slik omtale ender opp med flere tilfeller. Spesielt rundt eksamenstid.

Det er viktig at sjølmord blir diskutert, men da bør man gå inn på årsaksforhold og ikke metode. Slikt fungerer bare som trigger.

Myndigheter og NSB, pluss Jernbaneverket prøver å holde ting tett. Dette er et fenomen som skjer rundt juletider, men det pleier ikke å opphauses så mye i media for dette er en populær metode å avslutte livet på og det får ringvirkninger. Men i dagens tystersamfunn så kommer dette fram til desken til avisene alikevel og de skor seg på dette.

Back