Trafiksiffror DEC för ARN, CPH och OSL

  • Thread starter Thread starter ATC
  • Start date Start date
Re: Trafiksiffror DEC för ARN;CPH.OSL

Den oppgangen på utlandet må være feil, en nedgang på 5,9% totalt og en nedgang på 4,0% for innenlandstrafikken må medføre en større nedgang enn 5,9% for utenlandstrafikken. Med andre ord +7,6% skal være -7,6%. Dette harmonerer også mye mer med f.eks. tallene til DY, men hvor dystert det blir i nedgang for SAS innenlands!!!


-12.0% ble svaret på den.

http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/0D/FB/D8/wkr0003.pdf
 
Re: Trafiksiffror DEC för ARN, CPH och OSL

Den nedgangen på utenriks må merkes godt av de fleste selskaper. Hadde vært interessant å vite hvem som blør mest på OSL nå.
 
Re: Trafiksiffror DEC för ARN, CPH och OSL


Ja det er nok desværre den tendens vi kommer til at se for CPH indtil vi er henne i april - dog med en svag stigende tendens i takt med at flere og flere af de nye annoncerede ruter og frekvenser startes op. Mange starter dog først i slutningen af marts, så vi vil ikke se fuld effekt før der.
 
Re: Trafiksiffror DEC för ARN, CPH och OSL

Da er det på tide med en oppsummering av 2008

3Scan2008.jpg


Men egentlig er disse passasjertallene vi ser i tabellen ovenfor litt for optimistiske siden 2008 hadde en ekstra dag (skuddårsdagen 29. februar). Med andre ord tilsvarer dette at endringene er rundt 0,3% for store, og dermed ville økningen i et normalår for CPH ha vært 0,3% (+61 665), for OSL ha vært 1,3 % (+247 594) og for ARN ha vært 0,9% (+173 447).

Hva med 2009? Nedgang er det riktige ordet å benytte, og samlet for de tre tror jeg det vil ligge på mellom 5% og 10%. Da var det sagt, om nøyaktig et år vil vi vite om det jeg så krystallkula var riktig ;)
 
Back
Top