Originally posted by Someone
Hvis ikke trådløst internet kan settes opp uten at kostnadene blir dekket skal det heller ikke gjøres
På Gardermoen blir det trådløs dekning i alle publikumsarealer og på flyoppstillings- og baneområdet. Det trådløse nettet benyttes operativt for raskere og mer effektiv kommunikasjon blant annet for flyavviklingen, sier avdelingssjef Tore Myhre ved OSL.
Originally posted by Someone
Nåja, trådlåst internet er ingen menneskerett, ei heller er det Avinors oppgave å drive veldedighet ved å tilby dette gratis. Hvis ikke trådløst internet kan settes opp uten at kostnadene blir dekket skal det heller ikke gjøres da gratis trådløst internet ikke generer flere reisende (øker inntektene til Avinor) og jeg er ikke interesert i å subsidiere trådløst internet rundt omkring
Nåja, trådlåst internet er ingen menneskerett, ei heller er det Avinors oppgave å drive veldedighet ved å tilby dette gratis.
Originally posted by Egil
Nei det er godt mulig at dette ville kostet Avinor, tja la oss ta hardt i, ca Kr 500,- i mnd på hver av kortbaneflyplassene de drifter! Dette kan karakteriseres som en dråpe i havet for de som hver dag ser hva det ellers brukes penger på...
Originally posted by JohnnyEagle
Nei det er godt mulig at dette ville kostet Avinor, tja la oss ta hardt i, ca Kr 500,- i mnd på hver av kortbaneflyplassene de drifter! Dette kan karakteriseres som en dråpe i havet for de som hver dag ser hva det ellers brukes penger på...
ehh, litt mere kostnader tilknyttet dette vil jeg tro da det var investeringer på 10.000.000 ifølge artikkelen.
Det må da være bedre med et tilbud enn ingen ting i det hele tatt. Vil tro at om noen år vil det være gratis og det vil være på de aller fleste flyplassene, men behovet er ikke like stort på mindre flyplasser så det får komme når det kommer..
Originally posted by P.A. VIKING
ehh, litt mere kostnader tilknyttet dette vil jeg tro da det var investeringer på 10.000.000 ifølge artikkelen.
Det må da være bedre med et tilbud enn ingen ting i det hele tatt. Vil tro at om noen år vil det være gratis og det vil være på de aller fleste flyplassene, men behovet er ikke like stort på mindre flyplasser så det får komme når det kommer..
Om 2-5% av pax har behov, så er behovet det oxo på de mindre plassene..., men det er
forskjeller her , som f.eks på SDN hvor den lokale bredbånds aktøren har lagt inn ei
ADSL linje og satt opp en WLAN router, tilgang er gratis, men man oppfrodres til å legge 20Kr i en box i avgangshallen.
Enkelt , ikke nødvendig med radioplanlegging og ingen chargeing for bruk. Og litt reklame for en lokal aktør. :clap , [nei den var borte]
Originally posted by LCH78
vi har det her i Vadsø også da.. og det er gratismen det er sikkert fordi det ikke er Avinor som har satt opp det da, men sjefen min
![]()
Nei det er godt mulig at dette ville kostet Avinor, tja la oss ta hardt i, ca Kr 500,- i mnd på hver av kortbaneflyplassene de drifter!
Originally posted by KennethGS
Gratis trådløst nett på hoteller og flyplasser er bare peanuts sammenlignet med omsetningen. Service kalles det...
Er det vanlig i resten av verden med gratis trådløs nett? da jeg var i USA i påsken var det betalingsinternett på samtlige flyplasser..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.