Flying-news
ScanFlyer Silver
Kom igår hjem fra Bergen etter en aldri så liten familie-visitt!
Tenker det blir kjedelig med en vanlig tripreport av smågriser på OSL-BGO-OSL, så jeg tenker jeg tar en ny vri; i denne TR'en sammenligner jeg Norwegian og SAS.
---INGEN BILDER--- (kan dog dokumentere reisen: ta bilde av billettene dersom noen skulle ønske det). Bilder av både SK, DY, OSL og BGO finnes det masser av her inne fra før av, så det blir vel ikke mye nytt. Fokuser heller på hvordan jeg kommer frem til hvem som er best!
Etter flere dager(netter) med en søpplette døgnrytme (sjekk kl.slett), er det ikke vanskelig å sette seg ned med en god interesse hele natten; flyverdenen er herlig!
Over til litt mer fakta:
Outbound: DY606 - 22 JUL 2010. 08:50 OSL - BGO 09:45. SETE: 06D (1 MEDREISENDE PÅ 6F). B737-300
Inbound: SK280 - 03 AUG 2010. 17:55 BGO - OSL 18:45. SETE: 07F (0 MEDREISENDE) B737-700 (eller 600(?). Det var ikke winglets på flighten, men mener likevel det var 700. Dog stemmer ikke dette overens mens med http://www.sas.no/no/Om-SAS-Norge/Presse/Flyflaten/?vst=true Men dette er vel ikke viktig, iallefall ikke for sikkerheten, for sikkerhetsheftet gjaldt for både B737-6 OG-7).
Slik går jeg frem i denne TR:
Både SK og DY sine flighter starter med 50 poeng hver. Deretter legger jeg til eller trekker fra poeng etter hvert for hvilke tema jeg tar opp. Den med flest poeng etter alle temaer er tatt opp, vinner selvsagt. Vinneren får da frakte meg til ARN før ferien er over (dersom den turen blir noe av), og er jeg fornøyd med den flighten, ja da skal samme selskapet jammen meg også få ha være så heldige bringe med tilbake til OSL også!
Jeg skal selvsagt objektiv. (Dog foretrekker jeg utenlandske selskaper
).
(Det kansje største og mest avgjørende temaet for gjennomsnittspaxen tar jeg dog ikke opp, så prøv å gjett på hva det er!)
Fortsettelse følger, imorgen! Trenger litt søvn, til tross for at det er ferie... og interessen kan ikke ta over helt heller, måtte bare sette meg igang, slik at ikke x uendelig tid har gått før jeg setter igang...
Stay tuned!
Tenker det blir kjedelig med en vanlig tripreport av smågriser på OSL-BGO-OSL, så jeg tenker jeg tar en ny vri; i denne TR'en sammenligner jeg Norwegian og SAS.
---INGEN BILDER--- (kan dog dokumentere reisen: ta bilde av billettene dersom noen skulle ønske det). Bilder av både SK, DY, OSL og BGO finnes det masser av her inne fra før av, så det blir vel ikke mye nytt. Fokuser heller på hvordan jeg kommer frem til hvem som er best!
Etter flere dager(netter) med en søpplette døgnrytme (sjekk kl.slett), er det ikke vanskelig å sette seg ned med en god interesse hele natten; flyverdenen er herlig!
Over til litt mer fakta:
Outbound: DY606 - 22 JUL 2010. 08:50 OSL - BGO 09:45. SETE: 06D (1 MEDREISENDE PÅ 6F). B737-300
Inbound: SK280 - 03 AUG 2010. 17:55 BGO - OSL 18:45. SETE: 07F (0 MEDREISENDE) B737-700 (eller 600(?). Det var ikke winglets på flighten, men mener likevel det var 700. Dog stemmer ikke dette overens mens med http://www.sas.no/no/Om-SAS-Norge/Presse/Flyflaten/?vst=true Men dette er vel ikke viktig, iallefall ikke for sikkerheten, for sikkerhetsheftet gjaldt for både B737-6 OG-7).
Slik går jeg frem i denne TR:
Både SK og DY sine flighter starter med 50 poeng hver. Deretter legger jeg til eller trekker fra poeng etter hvert for hvilke tema jeg tar opp. Den med flest poeng etter alle temaer er tatt opp, vinner selvsagt. Vinneren får da frakte meg til ARN før ferien er over (dersom den turen blir noe av), og er jeg fornøyd med den flighten, ja da skal samme selskapet jammen meg også få ha være så heldige bringe med tilbake til OSL også!


(Det kansje største og mest avgjørende temaet for gjennomsnittspaxen tar jeg dog ikke opp, så prøv å gjett på hva det er!)
Fortsettelse følger, imorgen! Trenger litt søvn, til tross for at det er ferie... og interessen kan ikke ta over helt heller, måtte bare sette meg igang, slik at ikke x uendelig tid har gått før jeg setter igang...

Last edited: