TR eller RTW?

LCH

ScanFlyer Crusty
Medlem
Dersom man skal ta en tur til Sør-Amerika, og også planlegger og reise litt rundt med fly der nede (ca. 3-5 flyvninger innen kontinentet), vil det da normalt være billigst med vanlige enveis og tur/retur billetter, eller vil det lønne seg å kjøpe en RTW billett? Er snakk om å fly inn til eller ut fra LIM eller EZE. OneWorld tilbyr en RTW billett som tillater opptil 16 flyvninger og stopp på tre kontinenter til ca. 16 000 pluss skatter og avgifter. Ettersom OW har LAN med på laget vil denne billetten også inkludere de interne flyvningene i Sør-Amerika. Noen som har noen formening om hav som lønner seg?

Last edited:
Det er vel noe avhengig av hvilke Land/Byer du planlegger aa besoeke...jeg vil regne med at du kan inkludere de interne flygningene i Soer Amerika...f.eks. Oslo London Rio Buenos Aires BariLoche Santiago Lima (vet ikke om du klarer r/t til Cuzco) Los Angeles Tokyo Helsinki Oslo...eller om du ikke vil til Patagonia (hvem vil ikke til Patagonia) kan du snurre Buenos Aires Lima Santiago Sydney Singapore Helsinki Oslo...

Et meget godt alternativ er aa putre rundt med GOL innen Soer Amerika....ryddig og greit og bi-billig - vi endte opp med USD 350.00 pp fra Buenos Aires til Lima tur/retur mot USD 1000.00 med LAN Peru.....begge floey paa knotete tider (ankommst Lima 01.00 avgang 01.50...) GOL via Santiago....LAN Peru ville ha vaert Nonstop....

Jeg testet Lima - Cuzco og det gikk ikke med RTW.....men det gaar an aa finne billige billetter med Taca som flyr 1-2 ganger pr. dag...(Cuzco er flyplassen naermest Machu Picchu som noen av og til oenbsker aa besoeke)

Last edited:
One World har et south america pass, det kan hende det passer? Star Alliance har det for alle andre kontinenter, men ikke for sør amerika, sikkert siden man ikke har noen partner som dekker.

Prøvde selv i mai å booke TACA kommende oktober på LIM-CUZ på DC-8-63's anbefaling, men ingenting kom opp på deres web, så jeg booket LAN( Peru ) og det gikk greit.

Flott også at vi kunne velge seter slik at man kunne få best mulig ( foran ) på innflygingen til Cuzco. Belastet med EUR 215 pr. pax t/r.. De har nye A319.

Full bonus for de som er One World medlemmer ( brukte selv AY's bonuskort ).

LIM-CUZ ser ut til å funke hos OW, både one way og retur til LIM. Takk for tipset om South America pass, skal sjekke det ut.

Den aktuelle routingen er forøvrig OSL-EZE-SCL-LIM-CUZ//LPB og så enten retur til OSL eller videre jorden rundt

Last edited:
Naar paa aaret skal du reise ? Husk aa legge inn nok tid til aa avklimatisere i Cuzco...det er hoeyt og altfor mange tilbringer tiden med aa rope paa elgen (som ikke hoerer dem uansett) eventuellt betal ekstra for et rom med ekstra oksygen !!....tenker du paa Lake Titicaca ?? Send PM har mye info om Buenos Aires....absolutt den beste byen...

DC-8-63: jeg har ingen konkrete planer, synes bare det er gøy å planlegge, men såvidt jeg skjønner er mars-april en gunstig tid å reise på. Jeg kunne tenke meg å reise overland fra Cuzco til La Paz (via Puno, Titicacasjøen og Copacabana), eller motsatt vei, i begge tilfellene regner jeg med at det trengs akklimatisering. (LPB ligger vel enda høyere enn CUZ?) Tar gjerne i mot tips om Buenos Aires dersom det skulle bli aktuelt.

Mars - April elller November - Desember er den beste tiden....det er goey aa planlegge...har mye informasjon baade om Buenos Aires, Argentina og Peru.....vil ogsaa anbefale Patagonia....

Vet du om det finnes noen form for rutegående transport mellom Bolivia og Argentina? Har lest mye bra om Salta, så jeg kunne ha litt lyst til å legge turen innom der også.

Det finnes helt klart busser, det er buss system som gaar utenpa det meste jeg har sett rundt om i verden..... http://www.catainternacional.com gir en idee om standarden --- naviger deg frem til "Servicios" - Royal Suite er et sleeper sete....med snacks og drikke varer skulle vi nok faatt selv storsjefen med ombord :p

LCH, et tips til. Bestill togtransporten til Machu Picchu i god tid på perurail.com.

Da jeg bestilte i mai, 6 mnd i forveien var enkelte togavganger
fullbooket. Vil lage en detaljert tripreport senere.

Back