• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Touch and go på sola??

Roxman

ScanFlyer Gold
Touch and go på sola??

noen som vett hvem som hadde touch and go på sola idag? mellom kvart på 11 og hall 12, såg ut til å være en Hercules eller Antonov 12 eller noe i den duren.. men NAF har jo satt alle sine Hercules på bakken (??), så hvem kan det da være?

Lennart, du har vell noen på lur??;) :posty:

noen som kan hjelp meg????:D

Re: Touch and go på sola??

Må si jeg begynte å lure når jeg så du hadde valgt Qantas-logo på dette innlegget.............

Litt langt å reise for litt "touch-and-go"-trening.....^_^

hehe.. neidå.. eg måtte bare finna ud ke de "logo-tingå" va, marka d i ittekant, at det kanskje ikkje passte heilt;) :D

men men....

Originally posted by Roxman
NAF har jo satt alle sine Hercules på bakken (??), så hvem kan det da være?
noen som kan hjelp meg????:D

NAF har vel ikke noen Hercules?Jeg har sett de flyr rundt med en gulmalt Socata TB-9 Tampico med reg. LN-KLM.Men det var kanskje RNoAF du mente?:smile2

det var ment som Norwegian Air Force, ja:D (NAF, for meg)... men ser dere forkortere det me RNoAF:cool:

Originally posted by LN-MEH

NAF har vel ikke noen Hercules?Jeg har sett de flyr rundt med en gulmalt Socata TB-9 Tampico med reg. LN-KLM.Men det var kanskje RNoAF du mente?:smile2

Ha! Har ikke NAF C-130 nå da? Jeg har selv parkert flere av de på Værnes, så ta ikke den! Ha! Visste dog ikke at de hadde satt de på bakken.. ^_^

Og ja, jeg vet det heter RNLAF, men ICAO-koden er NAF

Mye muligt det var samme fly som gjorde en touch-and-go på Karmøy i noenlunde samme tidsrom. Det var en C-130. Kom fra nord, og satte kurs sydover, sikkert mot sola, Stusset også litt på dette, siden jeg hadde hørt at samtlige 6 c-130 stod på bakken...

Samtlige Herculeser står ikke på bakken. En av dem lagde nesten hjulspor på biltaket mitt da jeg kjørte til jobb i dag. Så den lå på downwind vest for OSL etterpå..

Det var en Herc, ja
Men syntes den så ut som den var tysk ? Var så mørk i lakken, haha

Originally posted by Roxman

det var ment som Norwegian Air Force, ja:D (NAF, for meg)... men ser dere forkortere det me RNoAF:cool:
Det heter faktisk Royal Norwegian Air Force. Ikke for å pirke selvfølgelig.:cool:

NAF er jo Nigerian Air Force,de har i følge en oversikt på nettet C-130...:wink

Originally posted by JohnnyEagle

NAF er ICAO-koden til "Royal Netherlands Air Force" som var på Flesland og videre til Evenes med DC10 idag :D

ICAO-koder

Og de som bruker øya, ser at jeg med lite hell har prøvd og påpeke det samme tidligere i tråden! :)

Originally posted by LN-EIR

NAF er ICAO-koden til "Royal Netherlands Air Force" som var på Flesland og videre til Evenes med DC10 idag :D

ICAO-koder

Og de som bruker øya, ser at jeg med lite hell har prøvd og påpeke det samme tidligere i tråden! :)

Ja, for du glemte å nevne Nederland! BASTA BOM :colgate:

Så den fløy idag!

Attachments

• Osl januar 551.jpg
    Osl januar 551.jpg
    46.1 KB · Views: 17
  • Osl januar 555.jpg
    Osl januar 555.jpg
    32.4 KB · Views: 18

Inn for landing.

Attachments

• Osl januar 441.jpg
    Osl januar 441.jpg
    20.7 KB · Views: 18
  • Osl januar 443.jpg
    Osl januar 443.jpg
    16.9 KB · Views: 17

Originally posted by LN-EIR

ICAO-koder

Ja, for du glemte å nevne Nederland! BASTA BOM :colgate:

Næhei! Jeg nevnte Nederland! Basta Bom!

Back