• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Totalt OT: Hjelp til selvhjelp

LN-SSL

ScanFlyer Gold
I mangel av passende forum, tar jeg sjansen på å poste i "flyforum", selv om denne er veeeeeldig OT. Har hatt denne plansjen i garderoben omtrendt siden konfirmasjonen, men etterhvert som årene har gått og dress/slips faktisk har vist seg å ikke være så dumt...., fikk jeg bare lyst til å dele den med andre som står fortvilet foran speilet mens drosjen står på hornet utenfor og venter.
Har forstått at ungdommen skipper slipset, men for de av oss som ikke har ferdig knyttede slips i skapet, kan denne være redningen.... Værsågod!:biggrin

Attachments

• Slipsknuter2.jpg
    Slipsknuter2.jpg
    103.9 KB · Views: 6
Replying to Topic 'Totalt OT: Hjelp til selvhjelp'

Siden man nå er usedvanlig OT, så kan man vel følge opp...:

Jeg synes den varianten som her kalles "Amerikansk knute" likner veldig på en dobbel Windsor.... og hvis det er tilfellet så er vel det nokså britisk;)

Den som heter "Engelsk knute" tror jeg også ofte går under navnet "Windsor"

Uffda, på tide å bytte slipsknute, jeg bruker vissta vanligvis "Fransk knute":baeh :D

Jeg har forresten aldri hørt disse betegnelsene før.

TOS har helt sikkert rett, men denne plansjen var bare en liten ting man fikk med "på kjøpet" om man kjøpte slips fra norges største slipsprodusent SKANDIA i Pindsleveien 1 i Sandefjord i "gamle dager"....:)

Og jada..., man er usedvanlig OT, men i mangel av et "diverse"-forum så.......

Hmm, mangler ikke gordisk knute??? :hi2

...eller man kan følge moten: Dropp slipset!!!

Ja...det er jeg enig i...

Som en av "ungdommen" må jeg ærlig innrømme at jeg aldri har prøvd meg på slipsknyting! Hadde behov for det en gang, men da var den gamle naboen til stor hjelp, trodde jeg ihvertfall... (Viste seg at han heller ikke kunne, og måtte be kona om hjelp :p)

Då sätter du det på inbjudan?:cheers: ... Hur går det med platsen?

Originally posted by TG923

Hmm, mangler ikke gordisk knute??? :hi2

Er ikke det litt upraktisk, all den tid den må åpnes med sverd............:D :D

Originally posted by Savipix

Slipstvang den 14/12!

:devot:

Som vi sier i bransjen: Get a life!!!! :baeh

Originally posted by LN-KOG

Slipstvang den 14/12!

:devot:

Som vi sier i bransjen: Get a life!!!! :baeh

OKOKOKOK! Så länge inte våta skor är ett krav :p

OKOKOKOK! Så länge inte våta skor är ett krav :p

Ikke når du kommer, men du har jo bodd i nærheten av Frankrike og er det ikke der de drikker musserende greier fra sko?

Posted by LN-FHU

- Quote:
- Originally posted by TG923
- Hmm, mangler ikke gordisk knute??? :hi2

Er ikke det litt upraktisk, all den tid den må åpnes med sverd............:D :D

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hei - kan noen pls lære meg å legge inn quote-upon-quote?

Uansett, dette fikk meg til å fantasere om hvordan sengehyggen kunne bli hvis amazoner skulle løse gordiske slipsknuter på vikinger... :p :p :p

Sitter her på Alexandra i Molde på konferanse. Finner det for godt å løfte denne tråden, da jeg bare i kveld har fått 4 henvendelser fra godt voksne mannfolk om hvordan et slips skal knytes. Vet godt at dress eller andre hensiktsmessige plagg bæres helt problemfritt uten dette forferdelige "plagget" i dagens samfunn, men så er det noen av den gamle skolen da, som føler at dette er en del av hele stasen.
Siden vi er på full fart inn i årets julebordsesong; værsågod, her er oppskriften...;)

mmmm trodde alle kunne knute slips....eller er det bare oss i finans bransej som fortsatt kan det :p

Back