Kan vi vennligst holde oss til temaet?
BFld
Det er ikke sunt å drikke for mye alkohol ombord i fly
Sludder og vrøvl!ld
Du må ikke tro på alt du leser!
BF:drink
Det er ikke sunt å drikke for mye alkohol ombord i fly
Strengt tatt er det vel aldri sunt å drikke for mye alkohol, men det finnes en mellomting mellom å måtte pumpes, og det å følge pålegg fra den nærmeste shariadomstolen![]()
På vegne av mange av oss som er gamle nok til å få servert alkohol, og som har vært det ei stund...
Vi drikker ikke alkohol til maten for å bli beruset, men fordi vi synes at vin og øl passer bedre til mat enn brus og vann. Vi drikker ikke nødvendigvis gintonic fordi vi vil bli fulle, men fordi vi synes det er bedre enn enn cola. Selvfølgelig finnes det mange andre ting enn alkoholservering for å vurdere et flyselskap, men å fjerne alkohol fra menyen gjør noe med totalopplevelsen, det være seg ombord i et fly eller på en restaurant.
På tilsvarende måte vil et flyselskap som ikke serverer noe annet en vegetarretter, etter min mening, være et dårligere valg enn et selskap som ellers er likt og serverer et utvalg av kjøttretter. Det er ikke fordi jeg må har kjøtt, men fordi jeg foretrekker det til middag.
Nå var ikke målet med denne tråden å få ærklæringer fra enkelte om de liker å drikke alkohol ombord på fly eller ikke.
Målet var å få opp en liste over hvilke flyselskaper som ikke serverer alkohol ombord. Kan vi vennligst holde oss til temaet?
BFld
Joda, men er det en kriterie?
Men selvfølgelig må dere jo få en hvis dere skvett hvis dere vil ha det! Forstår den. Si hvis dere kunne velge mellom og fly med f.eks en 707og ikke ha alkohol i 2 timer, eller og fly med ett kjedelig (les 737) fly og fått noen dråper på 2timer. Hva hadde valget vært?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.