• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Torp - Molde blir ikke noe av

GF1

ScanFlyer Gold
NRK i Vestfold melder på Tekst-TV:

Widerøes nye rute mellom Sandefjord og Molde blir likevel ikke etablert.

Widerøe skulle etter planen ha startet flygningene 4. april med èn avgang i uka.

Målgruppen til ruten var oljearbeidere, men endringer i bransjen gjør at ruten avlyses.

Replying to Topic 'Torp - Molde blir ikke noe av'

Ofte så føler eg at man på død og liv her på forumet skal starte nye tråder for alt mulig, hadde ikkje f.eks akkurat dette innlegget passet bedre inn i den posten man har på forumet allerede som omhandler akkurat denne ruta fra Torp til Molde, nemlig CK Torp-Molde posten?

Forum blir så mye bedre oversikteleg på å "samle" info, og ikkje minst enormt masse lettere når man skal bruke søke funsjonen!

Originally posted by LN-REF

Ofte så føler eg at man på død og liv her på forumet skal starte nye tråder for alt mulig, hadde ikkje f.eks akkurat dette innlegget passet bedre inn i den posten man har på forumet allerede som omhandler akkurat denne ruta fra Torp til Molde, nemlig CK Torp-Molde posten?

Forum blir så mye bedre oversikteleg på å "samle" info, og ikkje minst enormt masse lettere når man skal bruke søke funsjonen!

Jeg er uenig!;)
Du forutsetter da at samtlige medlemmer vet at det har vært en tråd om et bestemt emne til enhver tid. Jeg for min del er ikke et sååå dedikert forum-medlem. Det betyr at jeg sjelden ser på tråder utover det som står på den første siden. Og slett ikke hver dag. Men jeg gidder da ikke bruke søk-funksjonen (den bruker jeg heller aldri...) for å finne ut om det finnes en lignende tråd som den jeg kanskje skulle skrive selv!

Jeg synes det er morsommere å se nye tråder enn å lese nytt innlegg på et gammelt topic. :)

Enig med sistnevnte Cabincruiser! Derfor gjorde jeg nettopp det!:p

Originally posted by cabincruiser
Jeg synes det er morsommere å se nye tråder enn å lese nytt innlegg på et gammelt topic. :)

Hva er forskjellen?

Men tilbake til saken. Hvorfor blir det ikke noe av ruten ? Antar CK kan svare når han er på nett.

Originally posted by cabincruiser

Hva er forskjellen?

Det kan bli fryktelig mye å lese i forkant av det nye innlegget for å "fange" tråden dersom den er lang!

Det går vel stengt tatt fortere å skrolle seg igjenom allerede leste innlegg i KUN en tråd, enn å gå inn og ut av nye tråder, samt at man må huske på ka som er sagt tidligere i samme sak som man finner igjen ørten andre poster?

Det går vel stengt tatt fortere å skrolle seg igjenom allerede leste innlegg i KUN en tråd, enn å gå inn og ut av nye tråder, samt at man må huske på ka som er sagt tidligere i samme sak som man finner igjen ørten andre poster?

Nææh... Jeg forholder meg til det som står i den enkelte topic, jeg da - uten å tenke for mye på hva som eventuelt har stått tidligere. Men jeg antar at dette blir litt smak og behag.

Kanskje dere skal starte en egen tråd for å diskutere om det er fornuftig å starte nye tråder eller ikke. :D Bortsett fra startinnlegget fra GF1 så har alle svarene fra LN-REF og Cabincruiser dreid seg om en skal lage nye tråder eller ei. Kanskje dere skulle tatt dere en prat på telefonen i stedenfor.:up:

Hvilken rolle spiller det om man starter en ny topic dersom emnet har vært dødt noen dager/uker? Tråden blir sjeldent hengende mer enn en dag eller to uansett. Dersom man synes det er plagsomt så kan man vel heller la være å lese den aktuelle tråden...

Bomm !!!! Det var passasjerer som manglet. For den første måneden var det booket noe sånt som 1,6 passasjer pr flyvning. Det blir det ikke lønnsomhet av.

Nei, ikke mye å skryte av. Hvem sin feil er dette? Dårlig markedsføring?

Olebno har rett - det som skjedde var at man startet ruten på grunnlag av henvendeler fra markdet. Når ruten endelig kom, viste det seg at forutsetningene var endret, slik at grunnlaget for ruten ikke lenger var der. Ruten ble planlagt startet for å serve Ormen Lange-utbygningen.

Originally posted by CK

Olebno har rett - det som skjedde var at man startet ruten på grunnlag av henvendeler fra markdet. Når ruten endelig kom, viste det seg at forutsetningene var endret, slik at grunnlaget for ruten ikke lenger var der. Ruten ble planlagt startet for å serve Ormen Lange-utbygningen.

Det er vel dette Norwegian ikke vil skal skje med dem Oslo-Kristiansand :)

Originally posted by Olebno

Bomm !!!! Det var passasjerer som manglet. For den første måneden var det booket noe sånt som 1,6 passasjer pr flyvning. Det blir det ikke lønnsomhet av.

Sånn generelt - Ormen ligger der jo og kontraktene er utdelt for lenge siden, så så mange endringer i forutsetningene kan det ikke ha vært. Det har forøvrig vært en del andre ruter fra den kanten som har forsvunnet etterhvert grunnet lavt belegg så tror nok det kan lønne seg å kjøre reelle markedsundersøkeler istedet for gjøre de samme tabbene gang på gang.

hva markedet sier, og hva markedet gjør er ofte to forskjellige ting - noe Norwegian oppdaget på Møre....

hva markedet sier, og hva markedet gjør er ofte to forskjellige ting - noe Norwegian oppdaget på Møre....

Ja og var ikke det på samme plassen på mørekysten tro.... finnes det muligens en fellesnevner her... ???? :sarc

Back