• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Torp - Evenes legges ned

Så er jo spørsmålet hvorfor?

– I blant legger vi ned ruter for å øke kapasiteten på andre strekninger. Fra Evenes har vi nå fokus på direkteruter til Gardermoen, legger Jacobsson til.

(Det er bare 1 basefly på Torp så denne ruten tar nok en del tid bort fra andre potensielle ruter)
 
Ser heller ikke bort i fra at de ønsker pax over til Gardermoen for å sikre belegg ettersom de øker med en daglig rundttur fra samme tid.
 
Kanskje flyet er "ubrukelig" på Torp før/etter Evenes-turen, evt kan brukes betraktelig bedre på andre ruter..
 
Men blir det ikke da litt gambling å legge ned ei rute som Norwegian har sagt går bra, for noe som de ikke vet kommer til å gå bra?
 
Trolig har Norwegian funnet ut en annen mate a bruke flyet pa. Selv om denne rute - isolert sett i seg selv - har tjent penger, sa betyr det ikke nödvendigvis har det ikke finnes seg andre alternativer hvor man kan tjene enda flere penger. Norwegian er ingen samariter, de vil maksimere sine profitter. Dersom de finner ut det er mer lönnsomme a fly en annen rute, sa vil de bare flytte sine fly fra rute A til rute B.
 
Back
Top