Torp er evakuert i dag (20/12)

I 999 av tusen tilfeller er det ingen bombe men slik verden har blitt så er den tusende gangen blitt mye nærmere så all ære til de som ikke tar noen sjanser på folks liv..

Jeg tviler veldig sterkt på at man finner sprengstoff så ofte som 1 av 1000 ganger når en flyplass blir evakuert.

Jeg tviler veldig sterkt på at man finner sprengstoff så ofte som 1 av 1000 ganger når en flyplass blir evakuert.
POENGET var at det er veldig skjelden (heldigvis) det er en bombe men etter Stockholm bomberen bør man ikke ta noen sjanser å kjøre en flyplass som normalt da det er objekter i nærheten av folk man ikke veit hva er..

Er det virkelig slik at man må anta at enhver gjenglemt gjenstand er en bombe?

I utgangspunktet er dette en nødvendighet .. så instruksjonsfilmer allerede på åttitallet om hvordan vi skulle forholde oss hvis vi så mistenkelige pakker o.l. - 'DON'T TOUCH IT! CALL YOUR SUPERVISOR!' :p

Som regel ville det dukke opp en fra politivakta som sparket litt i veska før de tok den med seg. I dag er man vel litt mer forsiktige. Er ikke helt sikker på om det er frem- eller tilbakeskritt, men jeg er generelt tilhenger av å feile på den trygge siden.

Back