Torp-Barcelona

imm

ScanFlyer Crusty
http://www.sandefjords-blad.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060928/NYHETER/109280126/1052/LDIV

Barcelona er en "het" by, men spørs om ikke flytypen til Ryanair er i litt største laget, men en har jo blitt overrasket tidligere.

Hvorfor er 737-800 for stor for Barcelona??? Den byen er det ikke akkurat lett å finne plasser til... Med prisene til Ryanair kommer nordmenn til å strømme til nok en rute fra Torp...

Originally posted by EB

Hvorfor er 737-800 for stor for Barcelona??? Den byen er det ikke akkurat lett å finne plasser til... Med prisene til Ryanair kommer nordmenn til å strømme til nok en rute fra Torp...

Tenkte at 189 seter er ganske mye for Barcelona siden både SAS og Sterling har daglige avganger fra OSL.....men for all del....Ryanair har klart det tidligere.

Må si jeg har mer tro på Girona/Barcelona enn flere av de andre nye rutene. Kanskje spesielt Marseille, Newcastle og muligens Bremen tror jeg det skal bli vanskelig å holde på med på litt sikt. F eks har jeg nylig sjekket til Newcastle og det er ikke vanskelig å finne 1 krones- billetter, nei. Det som er vanskelig er å finne avganger med billetter til over 299 kr. Det tyder vel på et ikke alt for høyt belegg.

Dette er fantastisk for Torp. Makan til ekspansjon. Hvilken rute blir den neste? Brussel? Hva vil Wizz gjøre? Det virker som ruten går godt sålangt. :smile2

Når kommer Paris? (jaja jeg husker tiden med Goodjet, men det er andre og nye tider nå) Paris går jo så bra at den har blitt dobblet fra Osl.

Men det skal sies at det er et #¤#@ å komme seg fra city til Beauvais...

Et raskt "look" på rutekartet til Ryanair avslører nå at Torp har blitt den største flyplassen Ryanair opererer fra som ikke er "ikke Basene" når det gjelder antall ruter.

Base på Torp. Det hadde vært noe det! I det tempo her så¨kommer det sikkert noen ruter til før sommeren!

nesten rart Ryanair ikke har base i Paris, men Beauvais er kanskje for dårlig og for liten selv for Ryanair. Det blir jo ikke rute til Beauvais fra Torp før ett av stedene blir base.

Originally posted by jb1

nesten rar Ryanair ikke har base i Paris, men Beauvais er kanskje for dårlig og for liten selv for Ryanair. Det blir jo ikke rute til Beauvais fra Torp før ett av stedene blir base.

FR har base på Prestwick......hvis FBU var en kafeteria med landingtillatelse er er Pestwick en søplebøtte med landingtillatelse. Spør du meg er det en ære å få slippe at det drittselskapet oppretter base på flyplassen sin

Originally posted by Someone

Originally posted by jb1

nesten rar Ryanair ikke har base i Paris, men Beauvais er kanskje for dårlig og for liten selv for Ryanair. Det blir jo ikke rute til Beauvais fra Torp før ett av stedene blir base.

FR har base på Prestwick......hvis FBU var en kafeteria med landingtillatelse er er Pestwick en søplebøtte med landingtillatelse. Spør du meg er det en ære å få slippe at det drittselskapet oppretter base på flyplassen sin

Hehe, har aldri vært på Prestwick, men Beauvais er nitrist, brakke med rullebane er nesten for kompliment å regne. Derfor tror jeg den må bygges ut for å kunne bli base, skal ikke mange flyene til der før det er overfylt i terminalen.

Og noen mener fortsatt at Torp vil tape til fordel for Rygge...:question:

På www.hangar.no kan en lese at Ryanair skal fly:
"Ryanair fra Torp til Reus sydvest for Barcelona "

Er det jeg som "roter" litt, men er Girona og Reus samme flyplassen. Trodde Girona lå nord for Barcelona og Reus sør får Barcelona...?

Du roter alldeles ikke, Hurum.
Det er Hangar som tråkker i salaten. Det blir Girona (LEGE / GRO) fra Torp. Reus (LERS / REU) ligger sør for Barcelona, i nærheten av Tarragona.
Reus er forøvrig et hyggelig sted, en universitetsby med mye liv.

Jeg har både vært på El prat (BCN) og ved Girona. Og de som flyr til Girona, de har jo fortsatt et stykke igjen til Barcelona...Men det er vel gode bussforbinelser sikkert.

Originally posted by Hurum

Originally posted by EB

Tenkte at 189 seter er ganske mye for Barcelona siden både SAS og Sterling har daglige avganger fra OSL.....men for all del....Ryanair har klart det tidligere.
Ryanair har flygit till Girona från Skavsta i mer än två år och fyller flygen utan problem trots konkurrens både från Spanair (dagligen) och Sterling (dagligen) på Arlanda till El Prat. Dessutom flyger Iberia via Madrid. Tror nog att Ryanair kan fylla flygen till Girona från Torp också...

Back