Tore Henki Holm Hansen saksøker Bjørn Kjos

Re: Tore Henki Holm Hansen saksøker Bjørn Kjos

Takk for din støtte.

Det er visst mange som mener jeg burde la det ligge, men det ligger ikke til min natur.

Jeg føler meg nærmest voldtatt, og jeg reagerer kraftig når noen truer fiseringen min :-(

Haha! Fantastisk kommentar, og svært bra for å bygge opp troverdigheten din!

Hvis det virkelig er deg, hvorfor legger du frem alle argumenter og "bevis" i et åpent forum? Tror du ikke NAS leser på dette forumet?

Det er vel noe som heter "moments of glory". Det har jo en verdi i seg selv.

Haha! Fantastisk kommentar, og svært bra for å bygge opp troverdigheten din!

Hvis det virkelig er deg, hvorfor legger du frem alle argumenter og "bevis" i et åpent forum? Tror du ikke NAS leser på dette forumet?

Fordi i motsetning til Kjos, har jeg intet å skjule.

Hvorvidt han leser eller ikke er meg revnende likegyldig.

Jeg håper faktisk han kommer til fornuft og gjennomfører overtagelsen av Norwegian Airlines så vi kan bli ferdig med dette tullet ; Den døren er fortsatt åpen.

Og bare så det er sagt; De "horrible pengekrav" hans pressetallsperson Skånvik påstår jeg forlangte i Dagens Næringsliv idag, var kun et par-tre hundre tusen for å dekke utgiftene til å etablere ett nytt firma med fokus på mine egne reisemål i Kariben. Se bare skattejaktbelize.com.

Last edited:

Det er vel noe som heter "moments of glory". Det har jo en verdi i seg selv.

Aner egentlig ikke hva du referer til, men jeg har hatt mer enn fortjent av mediaoppmerksomhet, eller "moments of glory" gjennom årene, på både godt og ondt, så jeg håper at det ikke er det du sikter til?

Jeg flyttet jo til Mexico, et land med over 100 millioner innbyggere, bare for å bli kvitt trynetillegget jeg slet under her i landet, så annet enn musikkannmeldelser, er jeg glad om jeg slipper å se mitt ansikt på forsiden av avisa.

par-tre hundre tusen
Det er langt over normal pris for et domenenavn - særlig etter at lovgivning på sett og vis har satt stopper for spekulasjon...

Det er langt over normal pris for et domenenavn - særlig etter at lovgivning på sett og vis har satt stopper for spekulasjon...

Jeg skulle overføre hele selskapet med alle rettigheter, ikke bare et domenenavn.

Det tilsnikte han seg mens vi var under direkte dialog, hvilket han avsluttet etter to måneder med utsagnet om at firmaet/navnet ikke var interessant for dem???

De har nå benyttet norwegianairlines.no i all sin internasjonale markedsføring i 5 år.

Jeg skulle overføre hele selskapet med alle rettigheter, ikke bare et domenenavn.
Hva annet enn domenenavn ville kunne være av interesse for Norwegian Air Shuttle ASA?

De har nå benyttet norwegianairlines.no i all sin internasjonale markedsføring i 5 år.
Å si at det er blitt benyttet i markedsføring er jo litt feil - de har markedsført seg internasjonalt under norwegian.no/norwegian.com. Norwegianairlines.no sender jo videre - men det er ikke helt det samme som "brukt i markedsføring" - og gevinsten Norwegian Air Shuttle ASA har hatt på dette kan neppe tenkes å være noe mer enn minimal...

Appropo AOC så ville både directøren for luftfartsverket og CEO for både Ministry of Tourism & Civil Aviation Board i Belize stille meg i ryggen ved en søknad for AOC, og tillate oss å drive charterflyvninger med en stedlig representant for flyselskap vi leaset flyet fra hvor de stilte med deres AOC under tiden mens vår søknad var under behandling, og med det personalet jeg allerede har på hånden kunne vi begynne flyvninger allerede imorgen om vi hadde en passende maskin på hånden.

Direktøren for Belize CAB sendte endatil en email til flyselskapet vi skulle lease en B767-300E maskin fra for å gi klarsignal for denne løsningen, hvilket de akseptererte, men vi måtte legge prosjektet på hylla enn så lenge grunnet den globale økonomske krisen.

Sorry hvis jeg virker negativ, men hadde du virkelig tenkt å starte flyvinger mellom Norge og Belize? Et land jeg tror de færreste nordmenn engang vet eksisterer..
Helt sikkert en nydelig plass, men det finns mange av de i verden...
Å fylle opp en 767-300 en gang i uken her tror jeg hadde krevd utrolig mye markedsføring.
Uansett om den økonomiske krisen forsvinner.
Og hva skulle flyet brukes til resten av uken?

Sorry hvis jeg virker negativ, men hadde du virkelig tenkt å starte flyvinger mellom Norge og Belize? Et land jeg tror de færreste nordmenn engang vet eksisterer..
Helt sikkert en nydelig plass, men det finns mange av de i verden...
Å fylle opp en 767-300 en gang i uken her tror jeg hadde krevd utrolig mye markedsføring.
Uansett om den økonomiske krisen forsvinner.
Og hva skulle flyet brukes til resten av uken?

Altså, jeg er glad alle bryr seg, men jeg hadde ikke forestilt meg å måtte fremlegge min driftsplan her.

For det første så leaset vi flyet for en flyvning per uke, og for det andre flyttet vi avgangen til Gøteborg for å samle passasjerer fra hele norden og for det tredje har vi et ess opp i ermen som vil vekke alles interesse for denne forbigåtte perlen i Karibens beste strøk.

Hold i minne at endatil Jacques Cousteau erklærte revene utenfor Belize som en av verdens beste dykkemål, spesielt grunnet den nærmest uforklarlige Legendary Blue Hole som er et perfekt rundt hull på 333m i diameter, midt i det grunneste revområdet hvor du kan vasse rundt, men er 150 meter dypt på innsiden.

Og med alle sjørøverskipene og spanske galleoner som har forlist langs dette 250 km lange revet har vi skattejakt aktiviteter i flere år fremover. Gå til www.skattejaktbelize.com.

I tillegg hadde innenlandsområdet mellom Belize og Guatemala de største Maya byene og er betraktet som hovestadene til Mayafolket før de ble borte.

Det finnes ikke mange av disse, det kan jeg love.....

I tillegg har staten lagt 100 av de 200 øyene ut til salgs, så vel møtt i Belize :-)

Last edited:

Altså, jeg er glad alle bryr seg, men jeg hadde ikke forestilt meg å måtte fremlegge min driftsplan her.

For det første så leaset vi flyet for en flyvning per uke, og for det andre flyttet vi avgangen til Gøteborg for å samle passasjerer fra hele norden og for det tredje har vi et ess opp i ermen som vil vekke alles interesse for denne forbigåtte perlen i Karibens beste strøk.

Hold i minne at endatil Jacques Cousteau erklærte revene utenfor Belize som en av verdens beste dykkemål, spesielt grunnet den nærmest uforklarlige Legendary Blue Hole som er et perfekt rundt hull på 333m i diameter, midt i det grunneste revområdet hvor du kan vasse rundt, men er 150 meter dypt på innsiden.

Og med alle sjørøverskipene og spanske galleoner som har forlist langs dette 250 km lange revet har vi skattejakt aktiviteter i flere år fremover. Gå til www.skattejaktbelize.com.

I tillegg hadde innenlandsområdet mellom Belize og Guatemala de største Maya byene og er betraktet som hovestadene til Mayafolket før de ble borte.

Det finnes ikke mange av disse, det kan jeg love.....

I tillegg har staten lagt 100 av de 200 øyene ut til salgs, så vel møtt i Belize :-)

Hvis dere skulle lease flyet for kun en ukentlig tur høres det jo mere fornnuftig ut, selv om det er vel da strengt talt snakk om å drive et pakkereiseselskap og å chartre et fly. Men mulig jeg misforstod da du snakket om AOC og leasing av fly.
Jeg har vært inne på nettsiden din.
At Belize er en flott og unik plass tviler jeg ikke et sekund på, men hadde det ikke vært for denne tråden hadde hvertfall jeg aldri hørt om hva plassen har å tilby, og det er vel det jeg mener er problemet: Å opplyse det norske/svenske/danske folk om hva som er unikt med akkurat denne plassen, og å faktisk få de til å bruke sine sårt oppsparte feriepenger på akkurat dette. Det kommer til å koste ufattelig masse, hvis du skal kjøre igang noen form for kampanje på tv/internett/aviser.
Men du skal ha for å tørre å satse, og lykke til!
Men dette ble vel litt OT. Var bare et spørsmål jeg satt igjen med etter å ha lest igjennom tråden.

Når det gjelder saken din mot Kjos/Norwegian kan jeg ikke se at det er gjort noe kriminelt fra Norwegian sin side. Frekt kanskje men det er ikke ulovlig å være frekk.
Mitt tips: Dropp saken. Det kommer til å koste deg dyrt, og gi deg dårlig publisitet og sette et useriøst stempel på eventuelle senere prosjekter, da dette kommer til å dras opp igjen av pressen.

Hvis dere skulle lease flyet for kun en ukentlig tur høres det jo mere fornnuftig ut, selv om det er vel da strengt talt snakk om å drive et pakkereiseselskap og å chartre et fly. Men mulig jeg misforstod da du snakket om AOC og leasing av fly.
Jeg har vært inne på nettsiden din.
At Belize er en flott og unik plass tviler jeg ikke et sekund på, men hadde det ikke vært for denne tråden hadde hvertfall jeg aldri hørt om hva plassen har å tilby, og det er vel det jeg mener er problemet: Å opplyse det norske/svenske/danske folk om hva som er unikt med akkurat denne plassen, og å faktisk få de til å bruke sine sårt oppsparte feriepenger på akkurat dette. Det kommer til å koste ufattelig masse, hvis du skal kjøre igang noen form for kampanje på tv/internett/aviser.
Men du skal ha for å tørre å satse, og lykke til!
Men dette ble vel litt OT. Var bare et spørsmål jeg satt igjen med etter å ha lest igjennom tråden.

Når det gjelder saken din mot Kjos/Norwegian kan jeg ikke se at det er gjort noe kriminelt fra Norwegian sin side. Frekt kanskje men det er ikke ulovlig å være frekk.
Mitt tips: Dropp saken. Det kommer til å koste deg dyrt, og gi deg dårlig publisitet og sette et useriøst stempel på eventuelle senere prosjekter, da dette kommer til å dras opp igjen av pressen.

Vi kan gå frem og tilbake hvorvidt det "lønner seg" føre saken helt ut, men det er ikke snakk om penger her; Dette er en prinsippsak, og det er flere moment jeg ikke har brakt inn i debatten her av opplagte grunner; Jeg må jo ha noe igjen når vi en gang står i retten

Og som jeg sa, vi har et ess opp i ermet hvilket vil gi oss voldsomt mye gratis reklame for både oss og Belize når vi trår til, så ingen grunn til bekymring; Dette skal gå bra:-)

Og som jeg sa, vi har et ess opp i ermet hvilket vil gi oss voldsomt mye gratis reklame for både oss og Belize når vi trår til, så ingen grunn til bekymring; Dette skal gå bra:-)

.....som å "saksøke" Bjørn Kjos? All reklame er god reklame. Bra å "hype" opp stemningen litt her inne også. Merkelig at du ikke har vært medlem og bruker av dette forumet før nå.

.....som å "saksøke" Bjørn Kjos? All reklame er god reklame. Bra å "hype" opp stemningen litt her inne også. Merkelig at du ikke har vært medlem og bruker av dette forumet før nå.

Det er nok helt andre ting som ligger til grunn for den reklamen som Belize fortjener for å endelig bli oppdaget.

Er jeg her for å "hype" opp stemningen?

Du mener Bjørn Kjos aldri rappet domenenavnet på selskapet mitt? Bare noe jeg fant på?

Har aldri truet meg med reprisalier om jeg tillot meg å benytte navnet mitt i markedsføring av mine egne reiseprodukt?

Hvem er du? En nær venn eller slektning?

Jeg tror du skal gå tilbake og se deg selv i speilet istedet for å se om det ikke er du som trenger å granske sine motiver bak dine kommentarer?

Last edited:

Du mener Bjørn Kjos aldri rappet domenenavnet på selskapet mitt?

Herr Holm Hansen, du må bare få det inn i hodet ditt:
Det er ikke mulig å rappe et domenenavn fra noen når det er ledig, og spesielt når det ikke er bundet til et bestemt registrert merkenavn eller merkenavn under behandling eid av andre!

Herr Holm Hansen, du må bare få det inn i hodet ditt:
Det er ikke mulig å rappe et domenenavn fra noen når det er ledig, og spesielt når det ikke er bundet til et bestemt registrert merkenavn eller merkenavn under behandling eid av andre!

Å jeg har nok fått det inn i hodet mitt.
Problemet er at jeg har vanskelig for å fatte hvordan et menneske som Bjørn Kjos ville stupe så lavt som å tilsnike seg domenet mens vi var i seriøse forhandlinger om overtagelse av hele firmaet, for så å komme tilbake og avbryte forhandlingene med utsagnet om at de hadde ingen interesse i navnet?

Det var ikke snakk om svimmlende summer her; Jeg ønsket bare dekning til å etablere ett nytt firma til å utvikle mine egne reiseprodukt til Kariben, hvilket ikke rører ved noe av det han driver med, så hvorfor spille et så råttent trikks på en som på ingen måte var en trussel mot hans egen virksomhet?

Slike utspill er normalt når mann skal utmanuvrere konkurrenter, men bare for morro skyld?
Fordi han så sitt snitt, og spilte "trumfkortet" mens jeg tittet den andre veien?

Om det er slik du også driver forretning, så lykke til min venn; What goes around, comes around.

Hvor har det blitt av alle possitive meldinger? Er det slutt på debatten?

<moderator>
Ja, man har jo gått litt i sirkler her og de fleste sidene har vært belyst minst en gang. Vi trenger ikke en ny runde på de samme argumentene en gang til. ;)
</moderator>

Greit nok. Da lar den vi den ligge. Jeg lærte ihvertfall ganske mye, så det var bra.

ZZZZZzzzzzzzZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZZzzzzzzzzZZZZZZzzzz:headbang

Back