• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tommel opp for BA/Comair

Brandal

ScanFlyer Blue
Dette er ikke egentlig en trip report, bare en thumbs up for den sør-afrikanske delen av BA, Comair. Dette er et selskap som går med solid overskudd og har tjent penger i mange år.
De leverer et economy-produkt som europeiske og amerikanske selskaper bare kan drømme om.
Vurderte å oppgradere til business, men 1900 kroner hver vei syntes jeg var litt stivt for en 2 timers tur JNB-CPT retur, så jeg bestemte meg for å ta til takke med monkey.
Flytypen var en 18 år gammel 737-400, men de mørkeblå BA-skinnsetene er komfortable.
Servicen bestod av en drikkerunde, med full bar-service selvsagt. Deretter en lunch som bestod av en salat med kylling eller biffkjøtt med rundstykker og smør pluss en Mars-sjokolade og liten fruktsalat til dessert. Kvantitet og kvalitet var upåklagelig, omtrent som på europeisk biz, minus porselen og glass. Spørsmål om man ville ha mer å drikke til maten. Etter maten kaffe/te-runde med mulighet for en avec.
Lurer på hvordan biz-klassen deres er? Sereveringen i eco er iallefall ikke langt unna den man får på biz på intra-europeiske flyvninger hos f.eks BA, LH og AF. :up:
 
Last edited:
Fløy dem i 2004 med samme service. Utrolig at de får det til å gå fremdeles. Synes det er helt nydelig. Thumbs up!
 
Fløy dem MQP-JNB i oktober, med en Kulula 737-200. Er en 50 min flight og fikk utdelt en pose potetgull, sjokolade og en flaske vann. Fikk også utdelt nødutgang (setet bak nødutgang, men uten sete foran) ved check in. Om det var tilfeldig eller ikke (er ganske høy) vet jeg ikke.
 
Flytypen var en 18 år gammel 737-400, men de mørkeblå BA-skinnsetene er komfortable.
...
Lurer på hvordan biz-klassen deres er? Sereveringen i eco er iallefall ikke langt unna den man får på biz på intra-europeiske flyvninger hos f.eks BA, LH og AF. :up:


Fikk samme inntrykk på SA i fjor. 1.5 timer i en Jetstream41, og tre runder med tralla 1) drikke + snakcs 2) drikke + sandwich 3) kaffe

Skal teste SA C-klsse JNB-CPT (737/A340) om ikke lenge - rapport kommer.
 
Flott at det fortsatt finnes selskaper som ikke skjærer inn til benet når det gjelder ombord service. Synd at disse selskapene stort sett finnes i helt andre deler av verden.
Comair er et flott selskap som jeg har reist med flere ganger. Vært fornøyd hver gang.
I tillegg er SLOW loungene av svært høy standard, for de som har tilgang til disse.
 
Back
Top