Tog til Torp

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Da er plasseringen av den ny linjen vedtatt i kommunestyret, slik at når dobbeltsporet kommer blir det stasjon vegg i vegg med Torp, som vil gjøre flyplassen langt enklere å komme til.
Ikke umulig den da kan stjele endel passasjerer fra Asker, Drammen og nordre Vestfold, som i dag bruker OSL

https://www.banenor.no/Prosjekter/p...obbeltspor---en-historisk-dag-for-sandefjord/

Dermed blir det nye togstasjoner i Stokke sentrum, ved Torp Lufthavn og Sandefjord videregående skole.

Høres fornuftig ut selv om dette neppe er gode nyheter for meg som reservesjåfør på Torpekspressen.
På den annen side har jeg vel blitt for gammel til å kjøre buss før dette prosjektet er realisert uansett :old

@someone: Du som har litt innsideinformasjon; blir vi kvitt grisehalen gjennom Tønsberg, eller vil denne vederkvege togpassasjerer i Vestfold og Telemark til evig tid?

@someone: Du som har litt innsideinformasjon; blir vi kvitt grisehalen gjennom Tønsberg, eller vil denne vederkvege togpassasjerer i Vestfold og Telemark til evig tid?
De planer og tegninger jeg har sett, så henger denne grisehalen innom Tønsberg by fortsatt på. Helt utrolig, når man ser på kartet hvilken omvei dette blir, både fra nord og fra sør. Måtte da vært mye bedre med togstopp, pendelparkering og et bussknutepunkt sånn cirka ved Sem.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Jeg vet ikke mer enn hva som er offentlig. Det er flere alternativer som utredes og lokalt er de ikke enige. Men man ønsker jo ikke rundturen gjennom
Tønsberg, som slik jeg forstår uansett ikke er mulig å utvide til dobbeltspor uten å rive veldig mange hus

Samtidig skal den nye stasjonen ligge er eller annet sted i Tønsberg sentrum

Back