L1011-500
ScanFlyer Silver
Hei, hei!
Her kommer min andre trip report.
Det har blitt en god del turer siden forrige rapport, men har ikke hatt ånden til å lage noen trip report. Men nå har jeg altså fått både lysten og tiden til å skrive en liten rapport fra min siste tur.
Jeg og min mor fant ut at vi skulle ta en tur sammen til England, nærmere bestemt London og Bristol. Vi er begge ganske bereiste i Storbritannia, så noe nytt og spennende var vel ikke reisemålet denne gangen, men det pleier jo å være nok å drive tiden med
(Kan vel også si at RIAT var en faktor for at jeg ble med :colgate: )
Flybilletter ble etter litt research bestilt i slutten av mai med BD, SVG-LHR og SK, LHR-SVG.
Grunnen til at det ble BD ned og SK hjem, var at BD var billigst ned og SK hadde med sin 19:50 avgang fra LHR den mest gunstige retur-avgangen. (Trenger jeg å si at trangen til å prøve et nytt selskap også spilte inn i valget av BD?
)
Så en dag midt i Juni begynte tankene å svirre i hode om jeg ikke skulle ta en dagstur en eller annen plass en av dagene. Joda, jeg kom fram til at en tur til kanaløyene med Aurigny air services hadde vert spennende. Hovedsakelig på grunn av muligheten for å fly Britten Norman trislander, men også for å fly med et nytt flyselskap, samt ATR-72 som jeg heller aldri hadde flydd med.
Flybilletter ble bestilt, og routingen ble som følger LGW-GCI-JER-GCI-LGW. (GCI = Guernsey JER = Jersey)
ATR mellom London og Guernsey og Trislander mellom Guernsey og Jersey. Etter at jeg hadde bestilt billettene fant jeg i midlertidig ut at jeg hadde havnet på den eneste daglige avgangen som går med ATR fra GCI til JER, da denne fortsetter til STN etter et lite opphold på JER. Så da ble det bare en flight med Trislanderen.
Onsdag, 13.07.2011
SVG-LHR, BD538
A319, G-DBCH
Avgang: 12:30
Sete: 7A
Kom til Sola halvannen time før avgang. Hadde sjekket inn og valgt sete vi SAS dagen før, så det var bare å få bagsjetags og sende den av gårde. Nesten ingen kø i bagdroppen eller i sikkerhetskontrollen, så vi kom inn i avgangshallen 6-7 min etter at vi ble sluppet av utenfor.
Spiste ett eller annet overpriset jeg ikke kan huske hva var for noe, samt prøvde ut nettet. Funket fint, men igjen, litt «tungvint» med disse kortene.
Tiden fløy og det ble tid for boarding. Setene vi hadde valgt som var 5A/B ble endret til 7A/B av en eller annen grunn.
Ble ønsket velkommen av en meget hyggelig flyvert.
BMI har nylig skiftet ut setene i små-bussene sine, så kabinen framsto som veldig fresh og fin. Setene var også meget komfortable, med god plass både til baken og beina. I tillegg var midtsete bredere enn vindus og midtgangsete.
Knyttenevetesten bestått!
Etter noen få minutter ble boarding complete annonsert og det viste seg at det bare var ca 20% belegg. På buisiness satt det en person. Vet ikke hvordan belegge pleier å være, men hvis det er slik alltid, lurer jeg på hvor lenge BMI holder på denne ruta.
Tok av fra bane 36 ca 12:25, altså fem minutter før rute.
Etter en stund begynte serveringen, eller vi fikk i hvertfall utdelt en hallgrov sandwich samt valgfri drikke, jeg hadde et glass med tam Pepsi. Sandwichen smakte bedre enn den så ut, men ikke mer.
Crewet var også nå veldig hyggelige og profesjonelle.
Landet ganske hardt på bane 09L fem minutter før rute. Første gang jeg har landet på Heathrow uten å måtte ligge i holding i en evighet først.
Vi takset inn til gaten, og kapteinen beklaget den røffe landingen samt informerte om at vi hadde parkert ved innelandsdelen på terminal 1, så vi ville bli busset til utenlandsdelen. Flyet fortsatte til Edinburgh etterpå
Ikke noe problem å få alle passasjerene på én buss for å si det slik...
Gikk gjennom passkontrollen fort og bagasjen lå på karusellen når vi kom ned, så vi måtte ikke vente lenge her heller. Med andre ord tok det ikke lang tid før vi satt på Heathrow-express inn til byen.
Stay tuned for part 2!
Her kommer min andre trip report.
Det har blitt en god del turer siden forrige rapport, men har ikke hatt ånden til å lage noen trip report. Men nå har jeg altså fått både lysten og tiden til å skrive en liten rapport fra min siste tur.
Jeg og min mor fant ut at vi skulle ta en tur sammen til England, nærmere bestemt London og Bristol. Vi er begge ganske bereiste i Storbritannia, så noe nytt og spennende var vel ikke reisemålet denne gangen, men det pleier jo å være nok å drive tiden med

Flybilletter ble etter litt research bestilt i slutten av mai med BD, SVG-LHR og SK, LHR-SVG.
Grunnen til at det ble BD ned og SK hjem, var at BD var billigst ned og SK hadde med sin 19:50 avgang fra LHR den mest gunstige retur-avgangen. (Trenger jeg å si at trangen til å prøve et nytt selskap også spilte inn i valget av BD?

Så en dag midt i Juni begynte tankene å svirre i hode om jeg ikke skulle ta en dagstur en eller annen plass en av dagene. Joda, jeg kom fram til at en tur til kanaløyene med Aurigny air services hadde vert spennende. Hovedsakelig på grunn av muligheten for å fly Britten Norman trislander, men også for å fly med et nytt flyselskap, samt ATR-72 som jeg heller aldri hadde flydd med.
Flybilletter ble bestilt, og routingen ble som følger LGW-GCI-JER-GCI-LGW. (GCI = Guernsey JER = Jersey)
ATR mellom London og Guernsey og Trislander mellom Guernsey og Jersey. Etter at jeg hadde bestilt billettene fant jeg i midlertidig ut at jeg hadde havnet på den eneste daglige avgangen som går med ATR fra GCI til JER, da denne fortsetter til STN etter et lite opphold på JER. Så da ble det bare en flight med Trislanderen.
Onsdag, 13.07.2011
SVG-LHR, BD538
A319, G-DBCH
Avgang: 12:30
Sete: 7A
Kom til Sola halvannen time før avgang. Hadde sjekket inn og valgt sete vi SAS dagen før, så det var bare å få bagsjetags og sende den av gårde. Nesten ingen kø i bagdroppen eller i sikkerhetskontrollen, så vi kom inn i avgangshallen 6-7 min etter at vi ble sluppet av utenfor.
Spiste ett eller annet overpriset jeg ikke kan huske hva var for noe, samt prøvde ut nettet. Funket fint, men igjen, litt «tungvint» med disse kortene.
Tiden fløy og det ble tid for boarding. Setene vi hadde valgt som var 5A/B ble endret til 7A/B av en eller annen grunn.
Ble ønsket velkommen av en meget hyggelig flyvert.
BMI har nylig skiftet ut setene i små-bussene sine, så kabinen framsto som veldig fresh og fin. Setene var også meget komfortable, med god plass både til baken og beina. I tillegg var midtsete bredere enn vindus og midtgangsete.

Knyttenevetesten bestått!
Etter noen få minutter ble boarding complete annonsert og det viste seg at det bare var ca 20% belegg. På buisiness satt det en person. Vet ikke hvordan belegge pleier å være, men hvis det er slik alltid, lurer jeg på hvor lenge BMI holder på denne ruta.
Tok av fra bane 36 ca 12:25, altså fem minutter før rute.

Etter en stund begynte serveringen, eller vi fikk i hvertfall utdelt en hallgrov sandwich samt valgfri drikke, jeg hadde et glass med tam Pepsi. Sandwichen smakte bedre enn den så ut, men ikke mer.
Crewet var også nå veldig hyggelige og profesjonelle.
Landet ganske hardt på bane 09L fem minutter før rute. Første gang jeg har landet på Heathrow uten å måtte ligge i holding i en evighet først.
Vi takset inn til gaten, og kapteinen beklaget den røffe landingen samt informerte om at vi hadde parkert ved innelandsdelen på terminal 1, så vi ville bli busset til utenlandsdelen. Flyet fortsatte til Edinburgh etterpå

Ikke noe problem å få alle passasjerene på én buss for å si det slik...
Gikk gjennom passkontrollen fort og bagasjen lå på karusellen når vi kom ned, så vi måtte ikke vente lenge her heller. Med andre ord tok det ikke lang tid før vi satt på Heathrow-express inn til byen.
Stay tuned for part 2!
