• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

To-motors fly på vigra?

Sveinmk

ScanFlyer Blue
To-motors fly på vigra?

Var på vigra en tur i dag og fikk øye på et to-motors propellfly som stod parkert der...
Var ikke lett å se i mørket hva det var, noen som vet hva slags fly det er og hvem som eier det.?

Re: to-motors fly på vigra..

Det kan kanskje vere postflyet til West Air Sweden? Det bruker å ha avgang tidleg kveld

Re: To-motors fly på vigra?

Eller kanskje du mener dette flyet?

LN-SJT_parkert_AES.jpg

Ja, det siste der var den jeg mente.. er det en piper?

Last edited:

Det er en Piper PA-34-220T.

Eier: Nordvestfly AS, 6530 AVERØY

Det var vel et flyselskap som startet med litt for mye optimisme? :(

Jeg vet bare at flyet (LN-SJT) ble midlertidig registrert 06.09.2006, men allerede 27.11.2007 utløp luftdyktighetsbeviset. Og slik var det fortsatt ved årsskiftet. Men nå står to privatpersoner som eiere.

Har det stått lenge på vigra slik..?

Kom over denne gamle tråden, men om du fortsatt er interessert; så begynte jeg å jobbe på AES høsten 2008, og så aldri flyet flytte på seg frem til jeg sluttet Desember 2014.

Trist sak det der.. hva er status på flyet i dag? Står det fremdeles på Vigra?

Back