atck
ScanFlyer Gold
Replying to Topic 'To fly med 348 om bord på kollisjonskurs lørdag'
Greit nok at du ikke tar ironien til LNATC men du trenger da ikke utbasunere for hele verden at du er en forbanna idiot.
Når det gjelder Uberlingen er det nok en kjennsgjerning at hadde man hørt på flygeleder så hadde det gått bra. Og hadde man hørt på TCAS så hadde det gått bra. Men når en hører på flygeleder og en hører på TCAS så går det galt.
Nok en gang må jeg få uttrykke min forundring over at Mr. Airwolf får lov til å fortsette med drittslenginga. Her er det ikke snakk om ytringsfrihet lenger...
Kyrre
Originally posted by Airwolf
T.o.m. LN-ATC er enig med meg her, da har de nok virkelig tabba seg ut denne gang flygelederne.
Kollisjonen der kontrollen i Zürich var ansvarlig er nevnt her. Der valgte jo den ene piloten å høre på flygelederen og den andre på TCAS, begge reduserte høyde og smellen var et faktum. Heldigvis er reglene slik at pilotene skal høre på TCAS og ikke usikre flygeledere.
Den stakkars ansvarlige flygelederen måtte jo forøvrig senere bøte med livet da en av de pårørende drepte ham.
Greit nok at du ikke tar ironien til LNATC men du trenger da ikke utbasunere for hele verden at du er en forbanna idiot.
Når det gjelder Uberlingen er det nok en kjennsgjerning at hadde man hørt på flygeleder så hadde det gått bra. Og hadde man hørt på TCAS så hadde det gått bra. Men når en hører på flygeleder og en hører på TCAS så går det galt.
Nok en gang må jeg få uttrykke min forundring over at Mr. Airwolf får lov til å fortsette med drittslenginga. Her er det ikke snakk om ytringsfrihet lenger...
Kyrre