• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

To codeshare or not to codeshare

Discus

Galley Slave
Medlem
Ikke alltid like enkelt med gruff i datasystemene:

06:30 Amsterdam KL1140 KLM - -
06:30 Amsterdam DL9285 Delta Airlines - Innstilt
Og så vidt jeg vet er vel KL1140 og DL9285 samme fysiske maskin. Lurer på hvilken del av flyet som er kansellert.

(Kilde: osl.no)
 
Det som er fascinerende er jo at DL flighten vises som innstilt uten at KLM sin gjør det. Ettersom DL ikke flyr på OSL så er det godt gjort at de har systemer som klarer å sende melding til avinor, mens KLM ikke klarer det.

Men kan jo hende det er vingene som er innstilt, delta er jo et symbol på vinger ;)
 
Var nok bare systemene som ikke hang sammen ... KLM-maskinen ble observert på vei sørover for et par timer siden - utvilsomt for å unnslippe askeskyene.
 
Så vil det si at hvis man skal bytte fly i AMS til et fly som det fysisk står Delta på, så kan man bare glemme det?

For sånn jeg tenker i hodet (sikkert feil) er at det er satt opp sånn på avinor sine sider at KLM sin flight går fint, og det går igrunnen den Delta flighten også. Men hvis du skal videre med Delta, så er flighten kansellert pga at ett fly i AMS er kansellert?

Eller roter jeg nå? :lol:
 
Back
Top