• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TK bestiller 117 A32X

Må si Airbus har fått det bra til denne uka. Var vel ikke mer enn en dag og to siden LH hadde en bra stor Airbus ordre også.
Men ingen hint om evt A380 bestilling? De er vel godt over 1år siden TK sa de skulle bestille enten A380 eller 748i.

Ikke så lenge siden Pegasus bestilte rundt 100 maskiner fra Airbus heller, så Airbus har virkelig gjort det bra i Tyrkia i det siste.

Men jeg tipper det ikke er lenge før TK 'utlikner' dette med en ordre til Boeing også, de pleier det.

Eftersom TK beställde nästan uteslutande A321/A321NEO gissar jag att om det blir en Boeing order...då känns 737-8MAX mest trolig

Eller 747-8i?? Vi krysser fingrene :D

Det vil jeg si er et svært dårlig kjøp.....ha et fly som kan ta 300-400 personer og sette inn 180-190 seter som A320NEO og B738MAX hadde vel vært idiotisk(altså det som var ment at siden de ikke bestilte A320NEO så blir det garantert B738MAX), nei blir vel ikke noen B747-8I her nei, tror heller ikke at TK kommer til å kjøpe B747-8I, de har vel også en annen "markeds-modell"....

Det vil jeg si er et svært dårlig kjøp.....ha et fly som kan ta 300-400 personer og sette inn 180-190 seter som A320NEO og B738MAX hadde vel vært idiotisk(altså det som var ment at siden de ikke bestilte A320NEO så blir det garantert B738MAX), nei blir vel ikke noen B747-8I her nei, tror heller ikke at TK kommer til å kjøpe B747-8I, de har vel også en annen "markeds-modell"....

Takk for et utdypende svar, men er redd for at kommentaren min var nok mer rettet mot den "utdøende" passasjerformen av 747 og håpet om å holde den i live. ;) Hadde blitt meget overrasket om TK hadde kommet med en 747-bestilling, men det er jo alltid lov å håpe? :D

TK vokser med lynets hast lige nu...
Har aldrig prøvet dem, eller været i ISTanbul for den sags skyld....Men
TK konkurrerer jo nok mere med "sandkassen" end andre europæiske selskaber, især på strækninger til Afrika og østen
Hilsen Ole

Back