Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Jeg booket akkurat SK4174 (BGO-AES) den 29/10 nå, og den står oppført med B735. Hadde nesten håpet på F50 som en "avskjedstur", men sånn ble det ikke. Ikke noe helt spinnvill pris heller med 797 kroner for økonomibilletter.
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Har du BGO-KRS eller SVG-KRS i tankene, så har du fortsatt muligheten.
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Åkai, trodde F50 gikk på alle rutene langs vestlandet fra BGO jeg. Har ikke noe KSU-tur i pipeline heller. :(

Ved ut reise fra BGO er det lett og se om det er en F50 rute eller ikke. Begynner den med SK23xx er det normalt F-50.
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

F50 flyr på Kristiansand, Haugesund, Stavanger, Bergen, Molde, Kristiansund og Trondheim.
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

CRJ tror jeg ikke kommer til Norge. De vil i i alle tilfelle ikke lønne seg på dagens F50 ruter.

Det tror jeg du har rett i.
Og i alle fall ikke på F50 rutene vestenfjells, her er det vel rimelig besluttet at Q300 materiell er best egnet.
Noen CRJ'er på disse rutene er vel ikke planlagt i bolaget.
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Svar på hvem som skal fly hva, og med hvilket materiell, kommer muligens førstkommende tirsdag. Finansavisen i dag (lørdag) skriver at det skal være ekstraordinært styremøte i SAS på tirsdag hvor det skal besluttes hvordan ruter skal fordeles mellom konsernets forskjellige selskaper slik at man får riktig flystørrelse og materiell på riktige ruter, eller at man fortsetter å forhandle med alle foreningene om ytterligere kutt.

Men jeg tror Finansavisen misforstår, for det med "flåteplan" og riktig fly/størrelse til riktige ruter, er noe som har vært planlagt i lang tid. Så jeg tror det kommer i TILLEGG til at det fortsettes forhandlinger med foreningene.
 
Last edited:
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Det har vel vært ventet at det ble et styremøte før det ordinære i November, så tirsdag kan godt være Dagen
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Det ligger vel i kortene at WF får denne produksjonen, noe annet ville vært unaturlig mener jeg. WF har rett flyflåte og riktig organisasjon til og ta over dette rutenettverket.
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

En eventuell overtakelse av WF skjer ikke over natta, så materiell gjøres nok tilgjengelig om det ikke er tilgjengelig. Det er sikkert mer utfordrende å få til en god løsning i forhold til crew, for det vil gå utover hverdagen til en del mennesker på en eller annen måte. Blir spennende.
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Kommer WF til å ommøblere på rutene får å få 300 på Vestlandet? Eller kommer det flere fly inn? Etter det jeg har fått med meg så blir bare Q400 fortsatt bygget av Dash serien!
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

-300 ville vel være den naturlige arvtager ... og det finnes etter hva jeg kan se en god del tilgjengelige på bruktmarkedet. Bl.a. tre Austrian-maskiner, som jeg regner med er i god stand. Eller hva, CFM? ;)
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Jeg tror nok at den beste arvtageren er dash-300. og det er naturlig at Widerøe får disse rutene siden de allerde opererer riktig flyflåte.
Og de tre Austrian maskinene som LN-MOW never er kanskje aktuelle men de begyner å dra på årene iallefall om det er OE-LTD, OE-LTF og OE-LTK det er snakk om. De er bygd i henholdsvis 95 96 og 97, men er de stelt pent med så..

litt off topic, men hvor lenge er det til siste reis med Fokker 50? Skulle likt å få en tur med de før de drar.
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Ser på siste tilbod til Norwegian at dei har avganger der ALLE billettane kostar 299. Uansett kabinfaktor og ekstragebyr blir det ikkje veldig mykje for å flyga til Paris...

Kanskje returen blir betre betalt
 
Re: Tjener SAS penger rutene intern på Vestlandet

Hei MOW, tilstanden til maskinene var nok grei nok, men TD og TF ville ikke vært noe særlig for WF vil jeg tro. Det var de eneste to 300ene vi hadde som ikke var utstyrt med EFIS, HGS, APU og de var heller ikke "Q".

Meg bekjent flyr de nå for Air Inuit.

Men om man er interessert i Q300, så har vi flere som er til salgs...

Selv ville jeg gått for ren 100 og Q400 flåte om jeg var WF. Er vel ingen ruter de opererer 300 på som ikke kan flys med Q400 istedet. På sikt skal alle våre 300 bort, vi har igjen 9 nå.
 
Back
Top