Tips / Triks vedr. Flight Simulator X

Ståle

Amatør
Som tittelen sier, jeg søker tips og triks vedr. Flight Simulator! Om vi ser på en sak som er lett å spille med (etter eget skjønn) - gratisutgaven av 738. Autopiloten er til mye hjelp ved cruise, men ofte blir jeg bedt om å endre kurs raskere enn det autopiloten vil og da griper jeg inn manuelt = noe som ofte resulterer i total katastrofe de første minuttene for en fersking ;-)

Er det en måte å få autopiloten til å endre kurs raskere? Ser vi bort i fra landingen så går turene alltid som en drøm! =)
 
Dette forumet er med andre ord simulatorfritt..

Simulatorfritt i den forstand at det diskuteres generelt lite her. Det er ikke forbudt, men sjansen for å få et et svar, er definitivt større på flightsim.no
 
Vil anbefale deg å begynne med Cessna eller Piper, slik at du lærer deg å fly.
 
Som tittelen sier, jeg søker tips og triks vedr. Flight Simulator! Om vi ser på en sak som er lett å spille med (etter eget skjønn) - gratisutgaven av 738. Autopiloten er til mye hjelp ved cruise, men ofte blir jeg bedt om å endre kurs raskere enn det autopiloten vil og da griper jeg inn manuelt = noe som ofte resulterer i total katastrofe de første minuttene for en fersking ;-)

Er det en måte å få autopiloten til å endre kurs raskere? Ser vi bort i fra landingen så går turene alltid som en drøm! =)

Hvilket fly er det? Og har du endret på instillinger selv? :) Om man bytter ut panel f.eks. på enkelte project opensky fly slik som 747 så virker autopiloten svært dårlig.
 
Det er snakk om en 738, noe jeg har begynt å fly litt med i det siste etter flere titalls turer i små maskiner. Er kun et rent teoritisk spørsmål fra en passasjer om det er mulig å få autopiloten til å endre kurs raskere?
 
Litt mere.. 737ere har jo en maks-sth på 460 knop men i FsX slår overspeed - alarmen til når jeg runder 340 kt. og om jeg flyr høyere enn 39000 fot synker faktisk merkelig nok maxspeed til et lavere nivå.

Jeg har prøvd å se litt på instillingene i spillet om hva jeg kan få gjort med dette uten hell + litt googling.

Jeg må fortsette å spørre og grave her, hjelpen finnes også her som det gjør på FlightSim og vedr. sistnevnte forum så er det nok en feil med registering av nye brukere der - om noen i adminteamet derfra leser dette.
 
Kan være for at du registrerer deg med f.eks @hotmail.com adresse. Du må bruke f.eks @online.no adresse.
 
Litt mere.. 737ere har jo en maks-sth på 460 knop men i FsX slår overspeed - alarmen til når jeg runder 340 kt. og om jeg flyr høyere enn 39000 fot synker faktisk merkelig nok maxspeed til et lavere nivå.

Det er forskjell på IAS(CAS), TAS, Vmo og Mmo.
Du kan jo google litt på "airspeeds", det står mye på wikipedia.
 
Takk for tipset, men jeg finner ikke bryteren?

:google

attachment.php
 
Jo, den er jeg naturligsvis klar over men om det er mulig å få maskinen til å skifte kurs raskere? Har funnet meg en noenlunde bra løsning nå ved å stille inn autopiloten på oppgitt kurs og deretter slå den av og svinge krappere manuelt. :)

Har null peiling på hvordan det jobbes i cockpit, men dette er jo gørrgøy! =)
 
Jeg ser ikke poenget. Er det om å gjøre å skifte kurs raskest?
Hvis du skal ha et realistisk fly, kan du legge inn PMDG sin 737NG.
 
Har planer om å shoppe fly til FSX en gang snart ja, men må gjøre litt research om hva som gir mest for pengene! :)
 
Back
Top