Tips&Triks Hamburg - Hotellanbefalinger og opplevelser?

Re: Miniature Wunderland, Hamburd

Jeg har vært der, og det er et stort anlegg med enormt mye detaljer. I tillegg til selve modellene er det jo også en enorm modelljernbane integrert, såpass stor at det sitter 3-4 stykker som "togledere" og styrer/overvåker trafikken. Inngangsprisen er ikke så avskrekkende, så vil absolutt anbefale det om du har noen timer i området.

Re: Miniature Wunderland, Hamburd

Jeg har vært der, og det er et stort anlegg med enormt mye detaljer. I tillegg til selve modellene er det jo også en enorm modelljernbane integrert, såpass stor at det sitter 3-4 stykker som "togledere" og styrer/overvåker trafikken. Inngangsprisen er ikke så avskrekkende, så vil absolutt anbefale det om du har noen timer i området.

Anbefales på det sterkeste! Var der to ganger i fjor. Var innom etter litt ledig dank i forbindelse med jobbreise og senere med barn. Sistnevnte ens ærend en helg hvor vi den andre dagen besøkte Heide Park.
https://www.heide-park.de/

Var ikke så ille billetter med Lufthansa/SAS heller. Tror jeg betalte ca 2.300kr pr pers FRE-SØN i slutten av mai.

Tips for MWL er å benytte deres egen nettside til å velge tider og dager hvor det er forventet få besøkende. Da får du mer tid og plass til å studere de ulike anleggene. Der kan du også formhåndskjøpe billetter.

Re: Miniature Wunderland, Hamburg

Er enig med de andre her i at dette kan anbefales! Det var mye mennesker der så det var ventetid før vi slapp inn, mener vi måtte vente i 30-45 minutter. De har en kafe med billig mat og drikke (gratis brus hvis jeg husker riktig) så ikke noe problem å vente litt.

Hvis du drar til Hamburg kan jeg også anbefale en omvisning på Airbus-fabrikken.

Re: Miniature Wunderland, Hamburg

Har også vært der og det er absolutt verdt en tur. Men prøv å unngå lørdag/søndag da det var forferdelig mye folk og nesten umulig å komme seg rundt

Re: Tips&Triks for helg i Hamburg - Hotellanbefalinger og opplevelser?

Jag har också varit där och det var definitivt värt en tur.

Kanske fel att säga det på ett flygforum men jag tyckte nästan att flygplatsen var det minst imponerande(och den var väldigt bra).

Noen som har et tips til spisested i Hamburg som egner seg for en gjeng på guttetur, hvor det først blir litt over snittet støynivå? Tenker øl i strie strømmer og gjerne mat som innbyr til et lite infarkt?

Noen som har et tips til spisested i Hamburg som egner seg for en gjeng på guttetur, hvor det først blir litt over snittet støynivå? Tenker øl i strie strømmer og gjerne mat som innbyr til et lite infarkt?

Paulaners Miraculum nær Hauptbahnhof. I bayersk stil.

Hmm, serverer de kun øl i 0,2l glass? Funker det?

Øl i 2 dl glass funker fint det. Vanlig mange andre steder i Tyskland også. For eks i Køln (Kølsch) og Düsseldorf (Altbier). Det går an å bestille fler samtidig[emoji6]

Sent from my iPad using Tapatalk

Øl i 2 dl glass funker fint det. Vanlig mange andre steder i Tyskland også. For eks i Køln (Kølsch) og Düsseldorf (Altbier). Det går an å bestille fler samtidig[emoji6]

Da får vi prøve her, ettersom bord er booket ;)

Er det forresten noen som har forslag til et bra steakhouse i samme by?

Noen som har forslag til gode puber eller lignende i hambrug med aktiviteter som shuffleboard, eller andre ting som er fine og holde på med når man reparerer?

Avataren din hinter jo litt om interesse for Bayerske kjøretøy... De har et et ganske så spesielt bilmuseum i Hamburg som absolutt kan anbefales. De skal snart ha en utstilling med mange av BMW sine art cars.

http://www.prototyp-hamburg.de/

4e42ee233673e9f39c4fb4d32309c453.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk

Hamburg - tips og anbefalinger

Tok meg råd til en liten ferie - tross arbeidsledighet (vel begynner en jobb i august av høyest midlertidig karakter) og den gikk til Hamburg. Et av formålene er jo å fornye gullkortet hos SAS, nå som jeg nesten er på målstreken måtte jeg ha noe for å dytte meg over.

Men hva er det folk her anbefaler å se? Var der kun en natt på gjennomresie i 2015 så fikk ikke sett så mye da. Har booket rett ved Hauptbahnhof, så kan enkelt komme meg ut av byen også til feks Lübeck som jo ser ganske så vakker ut. Sist jeg var der var jeg 6 år gammel så husker ikke så mye.

Er åpent for det aller aller meste. Tips til restauranter og barer tas også i mot med takk.

Reepberbahn?

Bredvid det ligger Schanzenviertel som yngre kollegor till mig brukar vara i. Hör du till vänstersidan passar det nog bäst.

Hamburg

Hola!

Skal en tur til Hamburg denne uken, ene og alene fordi jeg har fri og har hatt en våt drøm om å besøke Miniatur-Wunderland noen år nå.
To netter innebærer to middager. Forslag? Tar gjerne en folkelig og en litt nærmere stjernene.
Noe annet jeg bare MÅ se?

Back