Tips til byrå som kan ordne visumtjenester

Mjolnir

ScanFlyer Gold
Tips til byrå som kan ordne visumtjenester

Nå er det jo slik at den kinesiske ambassaden ikke lengre aksepterer visumsøknader per post, og siden jeg ikke akkurat bor i rimelig avstand derfra så trenger jeg et firma som kan ta seg av det. Er det noen som har forslag eller anbefalinger til slike byrå? Siden vi er tre studenter er så klart pris en viktig faktor.

Ser Visumservice tar et gebyr på 500 kr (i tillegg til avgiften til ambassaden). Er det for hvert enkelt pass eller totalt? Syns i utgangspunktet 500 kr er litt drøyt for noe jeg fint kunne ordnet gratis selv om jeg hadde bodd i området.

Re: Tips til byrå som kan ordne visumtjenester

Ser Visumservice tar et gebyr på 500 kr (i tillegg til avgiften til ambassaden). Er det for hvert enkelt pass eller totalt? Syns i utgangspunktet 500 kr er litt drøyt for noe jeg fint kunne ordnet gratis selv om jeg hadde bodd i området.

500 kroner for å slippe å bruke av egen tid til å stå i kø i en ambassade synes jeg er vel anvendte penger! Selv for en student. Det står på nettsidene deres at prisen gjelder per person.

Forresten, må en ha to turer eller får man det på første tur?

I høst sendte mannen min passet med søknad og finn min bror til å hente det. Har du noen i Oslo som kan hente det for deg, så slipper du Oslotur...

Xxx.

Vel, da synes jeg du skal ordne det selv i stedet for å sutre over at noen stiller seg i kø noen timer for å ordne det for det. Ambassader legges til hovedsteder og slik er det.

Vi brukte visumservice for våre Kina visum, og det fungerte utmerket med god kundebehandling. Hadde fort blitt dyrere om jeg skulle gjort det selv, så vel anvendte 500kr pr pers

Jeg brukte Visumservice sist nå. funket bra det. Men nå er vi to familier som skal nedover, i alt 10 mann, da blir det nok IKKE visumservice :-)

Driver faktisk et visumbyrå.

www.visumexpert.no

Vi er betydelig billigere enn service

Spesialpris til alle forumister :-)

Ta kontakt for mer info.

Vel, da synes jeg du skal ordne det selv i stedet for å sutre over at noen stiller seg i kø noen timer for å ordne det for det. Ambassader legges til hovedsteder og slik er det.

Med mindre du skal til Russland og bor i Nord-Norge (evt er russisk borger som trenger noe fra det offentlige). Da skal du til den fine byen Kirkenes. Selv om du bor i Brønnøysund og har direktefly til Oslo i motsetning til (minst) to stopp til KKN får du ikke gå på ambassaden i Oslo. *grumble grumble*

Med mindre du skal til Russland og bor i Nord-Norge (evt er russisk borger som trenger noe fra det offentlige). Da skal du til den fine byen Kirkenes. Selv om du bor i Brønnøysund og har direktefly til Oslo i motsetning til (minst) to stopp til KKN får du ikke gå på ambassaden i Oslo. *grumble grumble*

Har kunder fra Tromsø som jeg har ordnet visum til i Oslo.

Har kunder fra Tromsø som jeg har ordnet visum til i Oslo.

Kan hende at de er mer lojale overfor nordmenn. Som russisk statsborger må jeg forholde meg til dem på en litt annnen måte :)

Visumexpert anbefales ikke. Jeg har søkt visum til Russland og de lager falske invitasjoner for opptil 30 dager. Dette kan medføre problemer når man kommer til Russland og til og med føre til arest. Jeg har benyttet både visumservice og comet, de er veldig seriøse. comet er de dyreste, fikk ekstragebyr for venting på ambassaden.

Prisene til visumexpert lyver også, de er ikke billigere en Visumservice da Visumservice er billigere på frakt, noe som gjør at totalprisen blir lavere.

Visumexpert anbefales ikke. Jeg har søkt visum til Russland og de lager falske invitasjoner for opptil 30 dager. Dette kan medføre problemer når man kommer til Russland og til og med føre til arest. Jeg har benyttet både visumservice og comet, de er veldig seriøse. comet er de dyreste, fikk ekstragebyr for venting på ambassaden.

Prisene til visumexpert lyver også, de er ikke billigere en Visumservice da Visumservice er billigere på frakt, noe som gjør at totalprisen blir lavere.

Hvorfor ikke bruke invitasjonen fra ditt hotell? Hvis du ikke får en slik invitasjon, så vil jeg anbefale deg å bytte hotell.

Jeg har ofte pleid å reise til flere byer over flere dager. Da må flere byer være inkludert. Man kan ikke søke visum til Russland med invitasjon til kun en by, da må man fremskaffe invitasjon via selskaper i Russland som Visumservice har ordnet.

Når jeg ringte visumexpert fikk jeg feilaktig informasjon at man kunne være i Russland i 30 dager med kun invitasjon. Dette er feil, man må da vise til at man har betalt for alle dagene på hotell.

Fikk passene våre tilbake på fredag med visum inni :) Det var VisumExpert som fikk æren av å gjøre jobben.

Angående det SKGOLD skriver så kan jeg ikke uttale meg så mye om papirarbeidet da det til tross for endringer den siste tiden fortsatt er mye mindre stress/byråkrati forbundet med visum til Kina enn med visum til Russland. Når det gjelder frakt så benyttet jeg vanlig rekommandert sending, og der er nettsidene til VisumExpert litt inkonsistente ved at det står både 160,- og 190,- forskjellige steder på nettstedet. Aktuell pris var uansett 190,- visstnok grunnet prisøkning fra Posten sin side fra nyttår. Vet ikke hva slags dårlig deal de har med Posten, men jeg betalte i hvertfall 160,- da jeg sendte passene til Oslo. Skjønner uansett ikke hvordan det kan slå i hjel det man sparer i behandlingsgebyr sammenlignet med Visumservice.

Når det er sagt så var det veldig nyttig å ha mulighet til å stille olems spørsmål om visumsøknad via PM før vi sendte det hele av gårde. Visumbehandlngen gikk fort (kun 4 arbeidsdager, mot oppgitt 6) og passene ble levert hos ambassaden samme dag som de kom i posten, tilsvarende postlagt tilbake samme dag som de kom tilbake fra ambassaden :) En liten rabatt i behandlingsgebyret fikk vi jo óg (i tillegg til at det er billigere enn Visumservice fra før)

Tror kostnadene forbundet med å reise til Oslo hadde vært enda større ;) Uansett er jo ikke problemet at ambassaden ligger i hovedstaden, men at hovedstaden er i feil by :p

På min siste reise i Russland brukte jeg norsk-russiske Privjet som har hovedkontor i Kirkenes og avdelingskontor i Oslo. De ordner også visum til andre CIS land i f eks Sentral Asia. Meget god service og lave priser på hotell, anbefales.

Back