Tips om reisemål for neste sommer?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Tips om reisemål for neste sommer?

Har begynt å tenke på "hovedreisen" neste sommer. Noen tips om hvordan jeg kan toppe årets reise til Bora Bora og fjorårets til Seychellene? Har lyst på Mauritius, men det blir for kjølig da. Og på Maldivene og stort sett hele sørøst-asia regner det for mye da.

Ser etter et pent sted å slappe av med snorkling og dykking i verdensklasse. Og jeg bør ikke ha vært der før. :cool:

CommunityMapImage

Re: Tips om reisemål for neste sommer?

Hva med Sri Lanka? Etter det jeg har lest regner det lite der om sommeren. Vet ikke hvordan det er med dykking der, men vil no tro det skulle være mulig å få til et flott dykk eller to. Har ikke vært der selv, men det står på min "travel to" liste.

Under følger en lenke om dykking på Sri Lanka
http://www.divesrilanka.com/

Last edited:

Kiribati!
Og Maldivene kan være fint om sommeren også. Det er ikke slik at det regner der konstant etter det jeg leser på nettet.

Kiribati!
Noen spesielle steder der som du har gode erfaringer med? Har vært på endel øyer i stillehavet så jeg har lyst til å se noe annerledes.

Maldivene er ikke aktuelle både pga regn om sommeren og da det er mindre øyer som er veldig honeymoon.

Last edited:

Ser India er et tomt hull på kartet ditt..

DER har du mange muligheter, jeg har ikke dykket der selv, men det skal visst finnes noen perler der også.
Jeg funderer selv på galapagos, det er forholdsvis regulert der, men det skal være en stor opplevelse..

Ser India er et tomt hull på kartet ditt..

DER har du mange muligheter, jeg har ikke dykket der selv, men det skal visst finnes noen perler der også.
Ser på india som et helvete på jord. Har vært i Delhi og Agra og synes det får holde. Ellers er det jo alt for varmt der midtsommers.

Det eneste i India som ville kunne vært aktuelt er Andaman-øyene, men som hele sørvest-asia er det feil sesong med altfor mye regn. Ellers er jo visum til India et styr man ikke ønsker å oppleve flere ganger.

Jeg funderer selv på galapagos, det er forholdsvis regulert der, men det skal være en stor opplevelse..
Har egentlig aldri hatt noe særlig lyst til å dra dit. Det er heller ikke et sted man fritt kan snorkle.

Har jo lyst til å se Nan Mandol så det er kanskje en idé. Har du erfaringer med området?

Ja jeg har reist hele den "lange" veien fra Honolulu gjennom Micronesia og stoppet der det var lov (Johnston Atoll og Kwajalein er jo Adgang Forbudt").

Chuuk eller Truk som det het dengang jeg var der er et Dykker paradis og et nokså uberørt (på godt og vondt). Klart er deler av Dykker interessen mot vrak (Truk var jo Japans Pearl Harbor og mye av flåten ligger fremdeles på bunnen). Nå er det kanskje ikke alle som heller mot vrakdykking.

Var det kronglete å komme seg til Nan Mandol?

Ellers ligger Zanzibar og Bermuda best ann så langt, men ser etter bedre forslag.

Var det kronglete å komme seg til Nan Mandol?

Ellers ligger Zanzibar og Bermuda best ann så langt, men ser etter bedre forslag.

Hvis du tenker på Nan Madol på Pohnpei...så er det enkelt - nonstop flight fra Chuuk til Pohnpei 4-5 ganger i uken, ca 2 timers flight.

Hva med å kjøre Route 66?? Det skal jeg og sambo i september =)))

Hva med å kjøre Route 66?? Det skal jeg og sambo i september =)))
Dårlig med korallrev der så det er ikke noe for min "hovedtur" om sommeren.

Men det er sikkert mange andre som vil like en tur dit.

Back