• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Kult. Fikk du det automagisk?

Mangler bare 0 år og 90 netter selv
Ikke automagisk, men mye raskere leveringstid enn jeg trodde. Stod seks uker leveringstid med FedEx fra USA, men tok bare to uker.

Når du oppnår statusen, så får du tilgang til en spesialside, som jeg bare kunne åpne på datamaskin - ikke mobiltelefon.
Oppsummering av dine år som lojalt medlem.

Fikk vite at jeg er mest lojal til Le Royal Meridien med en femtitalls innsjekkinger (i Shanghai), men har vel knapt brukt de siden 2021 da de ble Conrad.

Har lagt merke til at samtlige Marriott bookinger så langt i 2026 (totalt ca 15) viser at "this booking isn’t eligeble for an upgrade" om man sjekker bruk av upgrade sertifikatene.

Det er jo helt merkelig. Nesten alt er basic Marriott hoteller.

Noen andre som har merket endring?

Hællææææææ. Bumper opp denne tråden igjen. Jeg er glad Bonvoy bruker og nærmer meg nå faktisk Platinum for life. I mine øyne en helt genial status pga lounge og garantert sen utsjekk til kl 16.

En ting jeg tror jeg virkelig har syndet mot er linking av kontoer. Jeg har visst lenge at man kan linke mot Emirates og tjene poeng i begge. Nå så jeg at man også kan linke mot Uber. Den siste der er vel greit skuring.

Men Emirates linkingen: Er det noen som har gjort det? Er det så enkelt som at du får alt du tidligere har fått hos Marriott men uten videre får Emirates miles i tillegg?

Halla balla! Er jaggu på tide med en øl snart? Marriott har tapt seg noe voldsomt de siste årene, særlig i USA. Mange hoteller som totalt ignorerer programreglene, inkludert garantert utsjekk. Tar med disse til deg neste gang jeg skal til Oslo (april) mot en halv 20 pakning price mild og en Mack isbjørn

Attachments

• IMG_1075.webp
    IMG_1075.webp
    56.6 KB · Views: 17
Halla balla! Er jaggu på tide med en øl snart? Marriott har tapt seg noe voldsomt de siste årene, særlig i USA. Mange hoteller som totalt ignorerer programreglene, inkludert garantert utsjekk. Tar med disse til deg neste gang jeg skal til Oslo (april) mot en halv 20 pakning price mild og en Mack isbjørn

Er det noen kjeder/lokasjoner som skiller seg ut negativt? Har akkurat sikret meg plat nettopp fordi jeg ønsker garantert sen utsjekk.

Jeg har litt gitt opp hotellprogrammer. Bor på Marriott nå bikket gjennom Hotels.com og ba bare pent om en oppgradering. Da ga de meg to "nivåer" bedre rom. Spør pent på jobbreiser og privat booker jeg heller litt bedre rom så man ikke blir skuffet.

Jeg har litt gitt opp hotellprogrammer. Bor på Marriott nå bikket gjennom Hotels.com og ba bare pent om en oppgradering. Da ga de meg to "nivåer" bedre rom. Spør pent på jobbreiser og privat booker jeg heller litt bedre rom så man ikke blir skuffet.
Bruker lite Hotels.com, men er ellers enig med deg, med cash-back etc er det vel ofte billigere enn å gå via hotellenes egne salgskanaler. Grunnen for Marriott nå er nettopp at de garanterer sen utsjekk på by-hoteller (trodde jeg). Oppgraderinger som ikke gjøres ved booking har jeg lite tro på.

Det er jaggu på tide! Mack Isbjørn skal bli. Den er så smakfull og fin.

Er det noen kjeder/lokasjoner som skiller seg ut negativt? Har akkurat sikret meg plat nettopp fordi jeg ønsker garantert sen utsjekk.

Det er for det meste i USA der dette skjer. St. Regis New York har tatt noen skikkelig snarveier år de er busy. En kompis av meg møtte opp til innsjekk kl 1630 tidlig i desember. Hadde billetter til ett show som begynte kl 2000 med middag booked 1830. Kl 1800 hadde de ikke fått rommet sitt og måtte skifte på dassen i resepsjonen. Han fikk tekst at rommet var klart rundt 2000. Da det var tid for utsjekk, fikk han beskjed om at sen utsjekk var "if available", han ble sendt på dør kl 1300, lifetime Plat som gir garantert 1600.

Westin SFO har gitt beskjed at de har optet ut av gratis frokostprogrammet for Plat eller mer, noe de selvsagt ikke kan gjøre.

I disse Facebook gruppene og på Reddit finner du lister med hoteller som prøver seg med "if available"

I USA er mange av loungene permanent stengt på flere Marriott etter Covid. De vasker heller ikke rommene mer enn hver 3-4 dag rundtforbi. Marriott er suverent sist på lista for meg på reise her i USA.

Men, ellers rundt i verden svinger det stort sett

Som lifetime Titanium svinger det ok utenfor USA, som sagt over har Marriott tapt seg mye, mest i USA der programmet er tilnærmet verdiløst. Utenfor USA vanker det suite kanskje hver 5- opphold i Europa, hvert 3. i Asia. Merk at i USA er Hotels.com programmet verdiløst, ikke det samme som i Norge.

Du må ha minimum 50 netter for å få høyere status, 75 netter for Titanium. Det er selvsagt tøft dersom man er basert i Europa der du ikke får hjelp av kredittkort til mange snarveier for å nå status. Det er jo også lite hoteller i Skandinavia. I Norge har du to og begge er vel Moxy som er det mest fjøse brandet de har. I Stockholm digger jeg Sheraton, bra klubb og har du Plat eller høyere gir de også tilgang til frokostbuffeten for 2 pers. I Danmark er det like elendig som i Norge.

For skandinaver er det Jordbær eller Scandic som gjelder, der får du litt igjen.

Personlig var jeg SPGer og hadde lifetime Plat der og Ambassadørs status, hadde suite 90% av oppholdene. Glimrende program som hadde skikkelig recognition. Den statusen ble til lifetime Titanium i det nye programmet. Etter fusjonen med Marriott var det OK, men under og etter Covid har helle dritten fallt sammen. Jeg hadde 7 netter (ut av total 160 netter på hotell) hos Marriott i fjor.

Back