• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tipp topp torsdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Espresso, mokkabønner og NRK P2…er vel ikke akkurat 25 år med den kombo`n… Litt hjemmekontorering flr det blir et heldags seminar i sentrum. Nyt dagen du også.

God formiddag fra Bangkok :)
Gårsdagen som var full av begivenheter ble avsluttet med koselig middag på Monsoon i Sukhuvmit Soi 8.
Nå går det i ice Mocha fra Café Amazon før en skal få frisert seg med en maskinklipp.
En rask sjekk på helse appen viser +12,5k i snitt siste 17 dager og 14k siste 7 dager mot 6k forut, så må jo si at det er godt for helsa å være på disse kanter.
I dag er været som i går, sol og lettskyet men må nok medregne en skur på eftan.
Ha en fin fin torsdag :)

God morgen fra L1. Straks på kontoret. Så får jeg se om jeg får avklart litt mer rundt høstens jobbreiser. Ha en fin dag

God morgen fra kontoret. Mørkt, vått, vindfullt, men 18 grader 05.55 i dag. Nå må det kontoreres, tas slitsomme møter før trippeltrumfhandel i ettermiddag.

God morgen ra kontoret på Lysaker. Resten av gjengen rundt meg er ute på reise, mens jeg er "stuck" denne uka siden jeg har ungene. Da får man bruke litt av dagen til å planlegge neste ukes farting. Det blir minst 2 togturer som er lengre enn den vanlig pendlingen Mjøndalen - Lysaker, men skal ikke se bort fra at det blir noe flyturer booket i løpet av dagen også.

Overraskende varmt i lufta i dag. Kjente at jeg nesten ble litt klam når jeg gikk med frakk til jobb.

Ønsker alle en flott dag!

Morn fra Tønsberg. Meget høstlig vær ute på alle måter, med unntak av på temperaturen. Venter en tur på det lokale sykehuset i dag, men i embetets medfør og ikke som pasient, så akkurat da er det praktisk å bo her :)

God morgen fra Kongsberg. Relativt varmt her også i dag. Her skal dagen brukes til litt jobbing før det i ettermiddag bærer inn til ferieresidensen min på Gaustad for et lite weekend opphold. Riksen har planlagt en ny PTC i morgen for å prøve å stake opp en tett gallegang. Regner med at jeg må bli over til i allefall lørdagen.

God morgen fra oljebyen :)

Dette blir jo mer og mer min hjemby, og hva er vel da bedre med å nyte morgenkaffe med utsikt over byen, og høre regnet piske mot vinduene, og vite at nå er det noen dager fri...

Idag blir det hjemlige sysler, før bilen pakkes i kveld for avgang til hytta utenfor HAU i morgen formiddag....

Happy days ! Ha en flott dag alle

God morgen fra Radisson Collection Bilbao. Rolig morgen da fruen tar en morgenøkt på gym’en, mens jeg slapper av med nettaviser og kaffe. Så blir sen frokost i dag. Ganske høye hotellpriser i denne delen av Spania om man skal ha grei standard, så slaktet store deler av Radisson Rewards kontoen for et opphold her. Ble full uttelling med oppgradering til suite[emoji4] Første dagen med litt ruskevær, så da passer det fint med en tur til Guggenheim-museet og litt shopping på El Corte Ingles som ligger rett over gata her. Ha en finfin torsdag!

God morgen fra AAL og snart på vei hjem. Dagen begynte strengt tatt bare sånn passe da de hotellansatte begynte med anledning av hage utenfor soverom vinduet kl 07 den dagen jeg skulle sove ut. Stod opp og spurte om de ikke syntes det var noe tidlig (det bråkte sinnsykt). Det var de enige i. Så fortsatte de.

Men nå er jeg ihvertfall på flyplassen. Fikk en frikadellesandwich og en kaffe som frokost på Q8 og så blir det SAS hjemover via CPH.

Ha en ekstra best torsdag

G’morgen .. Gleder meg til denne dagen er over. Svigerbeistet skal flyttes til et annet gamlehjem. Umulig å holde henne der hun er, de har gått helt i hundene. Så får håpe på bedring på den nye plassen ..
Men har booket flyttegjeng, så slipper ihvertfall løftinga.

Ses i morgen, med mindre jeg booker meg inn på sanatorium i mellomtiden.

Ahh fra Knausen. Hjemme fra glad-konferansen i Holmenkollen og nakkekoteletter skal skylles ned med libanesiske druer. Sliten ass..

Dragen skal spelle tennis så da får jeg se ferdig dokumentaren om El Al 747en fra AMS.

Ahh fra Knausen. Hjemme fra glad-konferansen i Holmenkollen og nakkekoteletter skal skylles ned med libanesiske druer. Sliten ass..

Dragen skal spelle tennis så da får jeg se ferdig dokumentaren om El Al 747en fra AMS.

Libanesisk vin har jeg faktisk litt sans for selv - hva er det du foretrekker fra det landet?

Go kveld fra Oslo - her har man tross regnværet gått et ok antall skritt i dag. Det er virkelig at høsten er i anmarsj liksom. SÅ har man også trent litt. Og så skal det nok kanskje bookes en tur til Finland. Klarer ikke helt å bestemme meg for om det blir bolaget eller FInnair. Men jeg har jo 0 status i OneWorld, mens hos bolaget må jeg strafferunde innom ARN. JAja nå er uansett ikke ARN den verste flyplassen i verden å bytte på da. Prismessig er de jo omtrent like.

Siste døgnet har jeg irritert meg over det søppelet Elkjøp har gitt meg av en lånetelefon... Jeg trenger fortsatt noen få apper som feks Ruter appen. FOr å få til dette måtte jeg laste ned noe som jeg måtte laste ned Ruter appen gjennom. Virker som man kjører en slags virtuell maskin på telefonen for å ha standard Play apper. Ja Huawei har noe helt egne greier. ..
Ruter appen lå selvsagt ikke i Huawei sin versjon av Play store (dvs de gamle gjorde det - men jeg har jo billetten min på den nye Ruter appen). Satser på at reperasjonen evt går fort nok.

Last edited:
Libanesisk vin har jeg faktisk litt sans for selv - hva er det du foretrekker fra det landet?

Libaneserene har jo mye god vin i alle prisklasser, men dessverre så har de blitt mer og mer opdaget som man ser på de mest kjente. Før så fikk du en helt sinnsyk Chateu Musar til 300 NOK, men kan nå fort bli tusenlappen hvis den er riktig årgang. Den beste libanesiske jeg har kjøpt er Cahteu Musar 1997.. Helt utrolig.

Jeg drakk mine første libanesere i på midten av nitti-tallet, og da trodde folk det hadde rablet for meg.

Den jeg kjøper nå i disse cost-cut dager er Ch. Kefraya Bretèches 2020 som er et super-kupp til 165(!) kroner flasken.. Nydelig - mulig jeg blingser, men det er litt varierende kvaliter fa flaske til flaske, men det kan være promillen.

Last edited:
Back