Tilgjengelighet for bonusseter i *A, SAS reisesenter vs. ANA Tool

TOS_EBG

ScanFlyer Silver
Hei!

Noen som har erfaring med hvordan korrelasjonen mellom ANA Tool og det SAS reisesenter ser er for *A? (Har noen hundretusen EB-poeng å brenne av)

Hadde tre alternativer på hånden for to personer som så greitt ut i ANA Tool, men SAS kunne ikke se dem:
SWISS LX 181 BKK-ZRH 6. august
SWISS LX 161 NRT-ZRH 6. august
ANA NH 175 KIX-HKG 3.august

Dama hadde også LH tilgjengelig BKK-FRA den 6. august, men det sto fullt i ANA Tool.

Hvor ofte oppdateres ANA Tool inventory, eller er det realtime?

Har ikke erfaring med hva SAS ser, men etter hvert en del erfaring med USAirways. Vet at ANA-tool kan vise ledig i LX selv om USAirways ikke ser det. Dvs. noen ganger sier ANA to ledige, mens USAirways bare ser en. Opplevde et par ganger at LH ikke har bekreftet med en gang, men at det har tatt en dag.

Jeg vet at tilgangen som vises i de ulike reservasjonssytemene kan variere på SAS (og sikkert de fleste andre selskaper). Hva som er faktisk årsak til vet jeg ikke, og det kan nok være mange ulike som jeg kan tenke meg. Men noen ganger har det ført til at forsøk på å booke har blitt til venteliste eller ikke gått i gjennom.

Noen mener det avhenger av ulike marked. Asia er et og Europa et annet. Vet ikke om det er sant. Litt O.T, men tidligere kunne en ofte finne billige SAS billetter i Europa om en bestilte fra SAS i Australia selv om bare dyre klasser var tilgjengelig fra norske sider.

Da traff man på Lasse ved SAS Oslo, og han så det jeg så i motsetning til damen i går ettermiddag. :colgate: :thumbup

Så nå er det booket følgende for fruen og meg (lillepia får være hjemme med besteforeldrene):
TOS-OSL-FRA-ICN-BKK: LH 712 i F, ca 5,5 timer i FCT :-)
BKK-ZRH-OSL-TOS: LX 181 i F.

Ikke like sweet deal som US DM da YQ kommer på litt per person her, dog har jeg ikke "kjøpt" poengene.

Her skal det :cheers: i sjampis i begynnelsen av august.

Vanlige billetter prises og regelsettes med "point of sale" dvs. prisen kan være avhengig av hvor den kjøpes, samme med tilgjengelighet. (Det er vel evt. en egen tråd/diskusjon)

For bonusreiser så frigjør selskapene flere plasser til egne kunder enn til resten av alliansen. Og siste med ikke minst så er det en drøss datasystemer med litt skrall dialekt som skal snakke sammen, og noen ganger liker de ikke forespørsler fra andre. Noen ganger liker de å leke litt mer med noen, og litt mindre med andre. Det er kjent at eks. UA har drevet med blokkering av en del tilgjengelige seter (les her)

Hm, hm Discus . Dette med UA lover godt ;). Om kort tid har vi nok poeng ( 260.000 CO poeng ) på under to år opptjening, til Jorda Rundt i F . Da bør det vel være litt greit å booke en sådan hos dem ? Bookingen vil bli foretatt etter desember i år etter de har blitt samme selskap .?

Litt OT men henger litt sammen med oss F-freakere..:spin

Hvor har det blitt av *A uttakstabell på SAS sine sider? Finner den ikke igjen etter at de har "forbedret" sidene sine.

Back