Tilgang til lounge og fast track på charter

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Tilgang til lounge og fast track på charter

SAS og Apollo gir nå reisende tilgang til lounge og fast track på charterturer.

Apollo tilbyr en bedre start på ferien med SAS

Apollos feriegjester får eksklusivt tilgang til oppgraderte
serviceprodukter som følge av samarbeidet med SAS. SAS Fast track,
tilgang til SAS-loungen, oppgradert meny og større benplass på flyene er
tilbudet til de som ønsker den beste starten på ferien.

Nordmenn ønsker seg stadig mer komfort og luksus på feriereisen. Nå har
turen kommet til bedre komfort også på tiden fram og tilbake fra selve
oppholdet.

- Vi ønsker å gi våre kunder en enda bedre start og avslutning på
feriereisen. Det gjør vi ved å tilby fast track, tilgang til lounge og
langt bedre mat og drikke om bord. Vi er opptatt av at hele reisen skal
være komfortabel, ikke bare oppholdet, sier Leo Berbu, administrerende
direktør i Apollo.

SAS' kommersielle direktør, Robin Kamark, er glad for å kunne tilby
selskapets kvalitetsprodukter også til de feriereisende. - SAS ønsker å
være flyselskapet for hele mennesket, enten man flyr på fritid eller i
jobb. SAS har hatt et utmerket samarbeid med Apollo i over ti år, og nå
skjer en ytterligere serviceoppgradering på det vi kan tilby Apollos
gjester, sier Kamark.

Tilbudet

For et mindre tillegg i prisen kan Apollos reisende få tilgang til:

· Fast Track: Innebærer at reisende kan spasere forbi køen i
sikkerhetskontrollen og heller bruke inngangen SAS Fast track. Denne
inngangen sender passasjerene kjapt og køfritt gjennom
sikkerhetskontrollen.

· SAS-loungen: Reisende kan benytte seg av SAS-loungen på Gardermoen,
der de kan slappe av med forfriskninger og godt lesestoff.

· Oppgraderte menyer og større benplass: Både på Apollos egne fly og
SAS inkluderer tilbudet fordrink, treretters middag og aviser. Setene
har også større benplass.

Naturlig forlengelse

Oppgraderingen er et resultat av det langvarige samarbeid mellom Apollo
og SAS. Kommende vintersesong har SAS og Apollo i Norge en flyavtale
tilsvarende NOK 300 millioner.

- Våre reisende kan allerede opptjene poeng med bonusprogrammet
EuroBonus. Å utvide tilbudet slik at man kan få en bedre start og slutt
på ferierreisen er helt naturlig forlengelse av samarbeidet, sier Leo
Berbu, administrerende direktør i Apollo.

Re: Tilgang til lounge og fast track på charter

Apollo,Sollia,SAS,Norwegian,US Airways Div.Miles flypratfolk-Blir det igjen noen i den vanlige sikkerhetskontrollen snart nå? :p

Last edited:

Hyggelig at de tilbyr det. Skulle ønske SAS også kunne tilby sine egne gjester p åvanlige ruter Fast-Track hvis de har *G (dvs. hos andre selskaper). Men det er vel snakk om utgifter de selv må betale?

Det står ingenting om pris, nei... Bedre benplass? Det må da være marginalt bedre, i så fall? Og vil vel variere fra fly til fly. Legger ellers merke til at "Charter comfort" er justert ned en del, ettersom det bare er drikke til maten, ikke ubegrenset mengde GT, som det var for et par år tilbake. (Det er vel ikke min skyld alene :colgate:).

Edit: Ser vel ut til at det er ordinært Charter Plus som har fått et ekstra pluss, ja... Det er jo bra

Last edited:

Apollo,Sollia,SAS,Norwegian,US Airways Div.Miles flypratfolk-Blir det igjen noen i den vanlige sikkerhetskontrollen snart nå? :p

Hey hey hey! Her er det noen som må våkne opp!
Kan styret i flyprat umiddelbart sørge for at alle Flyprat medlemmer med over 5000 poster får bruke SAS loungen og fasttrack uansett hvor/hva man reiser med! De med over 7500 poster kan vel få bruke gullstuen da.

Sett i gang og jobbe gutter!!:stir

BF:colgate:

Men fra spøk til alvor, Fast-Tracken er allerede crowded på morgenavgangene — er det virkelig smart med å utvide så chartergjengen og Norwegian-kundene kan bruke Fast-Tracken uten å utvide selve Fast-Track kapasiteten?

Tja, tja...De fordeler du har som EBG og som regel er opptjent over lang tid og mange kroner ser ut til å bli minde og mindre eksklusivt. Jeg vet ikke hvor mye tillegget for charterpassasjerer blir, men ser for meg "Gullstuen" pakket med charterturister....

Tja, tja...De fordeler du har som EBG og som regel er opptjent over lang tid og mange kroner ser ut til å bli minde og mindre eksklusivt. Jeg vet ikke hvor mye tillegget for charterpassasjerer blir, men ser for meg "Gullstuen" pakket med charterturister....

Jeg vil nok gjerne foretrekke noen skarve glade charterturister fremfor en del av brøleapene i pinstripe dresser som ofte er å finne der inne.

Men sånn bortsett fra det er jeg skeptisk til kapasitet på alt, og er redd det snart vil lønne seg med vanlig security.

Det er nok like mange stereotyper ute og går om EBG/EBPs som med charterturister.

Det står ingenting om pris, nei... Bedre benplass? Det må da være marginalt bedre, i så fall? Og vil vel variere fra fly til fly.

Ja, det varierer fra fly til fly - men på veldig mange maskiner er det faktisk betydelig bedre benplass på de første radene sammenliknet med de siste. Kanskje marginalt i centimeter, men det merkes.

Det står ingenting om pris, nei... Bedre benplass? Det må da være marginalt bedre, i så fall? Og vil vel variere fra fly til fly. Legger ellers merke til at "Charter comfort" er justert ned en del, ettersom det bare er drikke til maten, ikke ubegrenset mengde GT, som det var for et par år tilbake. (Det er vel ikke min skyld alene :colgate:).

Edit: Ser vel ut til at det er ordinært Charter Plus som har fått et ekstra pluss, ja... Det er jo bra

Ligger info på Apollo, 495 t/r var jo ikke dyrt.
SAS Charter Plus
Tilbys på alle charter flyvninger med SAS. Du blir plassert i den fremre delen av kabinen, får servert et 3-retters måltid inkl. tre drikke (ikke champagne). 30 kg innsjekket bagasje og maks 8 kg håndbagasje. Avis på hjemreisen. NB! Mat på flyet er obligatorisk, og SAS Charter Plus kan kun bestilles på reiser av en og to ukers varighet. På reiser fra Gardermoen i perioden 22/10-2011 til 31/3-2012 inngår SAS Fast track og lounge.
Pris: T/r fra 495,-.

Er da ofte på "gullstua" uten at nokon gang har sett brølaper i pinstripe!??
:)

He he he. Jeg mente det vel som en reaksjon på posten over som så for seg "gullstua full av charterturister". Jeg tenker meg at disse turistene neppe er særlig mye bedre/værre enn det vanlige klientellet.

Vedr. de nevnte "brøleapene" så er det selvfølgelig ikke den store prosentandelen. Men jeg har funnet det såpass bråkete der inne at jeg har sluttet å gå dit. Er heller i business loungen. Dette var jo litt OT, men følte jeg måtte utdype. Det finnes omtrent like høy prosentandel døllinger i alle lag.

Jeg bestemte meg for et år siden for å unngå charter med familine på lengre turer (f.eks. Kanariholmene og Egypt) grunnet forferdelig trange seter (og jeg er bare 1,74 cm) og på grunn av håpløst tidlige avganger (må opp klokka 0400 og det er for tidlig for meg). Så i påsken reiste vi med rutefly til Kypros, som kostet en del mer, men ikke så galt. Hvis jeg nå kan få akseptabel benplass og finne avganger som er bedre timet ihht. min døgnrytme, kan det være aktuelt igjen.

Jeg har ikke full oversikt over avgangene til charterselskapene, men det at det store flertallet er så tidlig, vil vel det ikke bli så fullt i loungen bortsett fra grytidlig om morgenen?

He he he. Jeg mente det vel som en reaksjon på posten over som så for seg "gullstua full av charterturister". Jeg tenker meg at disse turistene neppe er særlig mye bedre/værre enn det vanlige klientellet.

Vedr. de nevnte "brøleapene" så er det selvfølgelig ikke den store prosentandelen. Men jeg har funnet det såpass bråkete der inne at jeg har sluttet å gå dit. Er heller i business loungen. Dette var jo litt OT, men følte jeg måtte utdype. Det finnes omtrent like høy prosentandel døllinger i alle lag.

😃👍 den er god

Back