Tilgang til First Class Terminal i Frankfurt?

gardkarlsen

ScanFlyer Silver
Hei

Skal til Hong Kong på lørdag og flyr Stavanger-Frankfurt-Hong Kong og jeg skal fly Lufthansa First Class. I henhold til det jeg kan se på Lufthansa.com så skal dette gi meg tilgang til First Class Terminal men på et annet forum påstås det at First class terminal er kun for de som begynner sin reise i Frankfurt. Hva stemmer?
Følg ellers med på bloggen http://gardkarlsen.com/blog/ så skal jeg prøve å oppdatere den underveis hvis det blir noe spesielt å skrive om ;-)

Neida, du har tilgang til First Class terminalen du også. Men terminalen ligger jo fysisk plassert bortenfor passasjerterminalen, men det du gjør er å gå ut til innsjekkingsområdet, ta kontakt med First Class innsjekken, og be dem ordne transport til terminalen. Så kommer det en shuttle og henter deg.

Håper du har mange timer å hygge deg på i FCT!! Og tripreporten med masse bilder ser vi frem til!!

Regner med at det er skrapa på EB kontoen nå??? :colgate:

BF:cool2
Bare liiiiiiiiiitt misunnelig...

Utdrag fra denne siden: http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/info_and_services/at_the_airport?nodeid=1771146&l=en&cid=18002&blt_p=DE&blt_l=en&blt_t=Info_and_Services%3EAt_the_Airport&blt_e=Content&blt_n=First%20Class%20Lounges%20&blt_z=More%20information&blt_c=DE%7Cen%7CInfo_and_Services%3EAt_the_Airport%7CContent%7CFirst%20Class%20Lounges%20%7CMore%20information

The limousine service at Frankfurt is offered to passengers arriving and departing on scheduled flights with Lufthansa, Lufthansa Regional, Austrian Airlines Group and SWISS. First Class passengers whose long-haul flight arrives at a non-gate position are collected by the First Class Bus. Passengers whose continental flight arrives at a non-gate position and who are continuing their journey with Lufthansa First Class that same day are driven to the Terminal by limousine or people carrier.

If you are flying to a non-Schengen or non-EU destination from departure areas A or C or from a non-gate position, you will also be taken to the aircraft by limousine or people carrier from the First Class Lounge in Pier B.

Og litt angående tilgang til First Class terminalen:
Entry to the First Class Terminal at Frankfurt is reserved for Lufthansa First Class passengers and HON Circle Members, departing from Frankfurt that day on a flight operated by Air Dolomiti, Austrian Airlines Group, Lufthansa, Lufthansa Regional or SWISS. Each guest may invite family members (spouse/partner, children) and one companion into the lounge, provided that they are all booked on the same flight.

The First Class Terminal is open daily from 05:30 hrs - 22:45 hrs.

Husk å be om en Lufthansa First Class folder til boardingpass på innsjekk i morgen tidlig, vis ikke skal jeg sørge for at du får en med deg like vel.

Last edited:
Det har du all grunn til. Lufthansa First er den ultimate flyopplevelsen her på kloden

Dæsken... Den trip reporten gleder jeg meg til å lese!!!

Jeg også. Skal selv reise med LH F i november og en tur i mai neste år. Det er noe jeg alltid gleder meg til. Men nå er Gard mye flinkere å skrive rapporter, så da slipper vel jeg ;)

Da kan jeg hilse fra First Class Terminal, Frankfurt Airport. Jeg ble hentet ved flyet i en fet Merce og kjørt til A delen ettersom jeg spurte om jeg kunne få tilgang til First Class Terminal. Fra der var det bare 2-3 minutter å gå til terminalen (de har sluttet med shuttle etter det jeg forstår) og så var det bare å ringe på døren og slippe inn :-)

Da kan jeg hilse fra First Class Terminal, Frankfurt Airport. Jeg ble hentet ved flyet i en fet Merce og kjørt til A delen ettersom jeg spurte om jeg kunne få tilgang til First Class Terminal. Fra der var det bare 2-3 minutter å gå til terminalen (de har sluttet med shuttle etter det jeg forstår) og så var det bare å ringe på døren og slippe inn :-)

Antar det var Mercedes S-Class som hentet deg. Nydelig bil! :D
Gleder meg til å se bildene dine ;)

Hei fra Hong Kong. Ja, jeg ble hentet i en Mercedes S400 Hybrid og kjørt til neste fly i samme type bil. Ja, jeg hadde ikke sagt nei takk til en slik bil men jeg tør ikke tenke på hva de koster hjemme i Norge ;-)

Misunner deg Gard. First hos LH virker jo helt konge. :p

Hei fra Hong Kong. Ja, jeg ble hentet i en Mercedes S400 Hybrid og kjørt til neste fly i samme type bil. Ja, jeg hadde ikke sagt nei takk til en slik bil men jeg tør ikke tenke på hva de koster hjemme i Norge ;-)

Den koster fra 1 247 100 NOK, så hvis du har det disponibelt på konto så løp og kjøp. :drunk:

Har altså kommet meg til Hong Kong men klarer ikke helt å gi slipp på loungen...har lagt ut en video til i bloggen som viser en liten gåtur gjennom hele loungen :-)

Back