Tilgang og pris på 100LL på østlandet

STARSHIP 2

ScanFlyer Gold
Tilgang og pris på 100LL på østlandet

Hei.

Jeg har ikke flydd så mye på østlandet før (kun lokalt på Eggemoen noen år tilbake). Men til helga har jeg som mål å komme meg til Rakkestad for årlig service. Noen som har tips om hvor det er billigst å tanke fuel? ENGM/ENTO/ENRK/ENHN/ENKJ??(flyet går også på mogas, så jerrykanne kan også være et alternativ..)

Setter pris på svar fra lokale aviatører :)

Re: Tilgang og pris på 100LL på østlandet

Nå har ikke jeg priser i hodet, men Hamar har tidligere vært en av de billigste i området.

På Elverum (som visstnok nå heter ENSM) skal det etterhvert bli fuel tilgjengelig for besøkende, men tror foreløpig at du må kontakte klubben der.

Når jeg har vært på Torp, har jeg måttet bestille tankbil, som kommer dit du måtte stå parkert.

Rakkestad, som du skal til, har vel uansett ikke noe spesielt dyrere fuel enn noen andre.

Nå vet ikke jeg hvordan du skal betale for fuelen, men på Gardermoen må du ikke finne på å tanke med Statoil-kort. Da betaler du dobbel pris i forhold til om du betaler med Shell-kort.
Mer om det i denne tråden.

Dette var ikke så mye om priser akkurat, men bare litt info og personlige erfaringer. :)

Last edited:

Takk for info. Bruker da Shell-kort ved evt. landing ENGM, det hadde jo vært litt artig å mellomlande der :)

Tror jeg da satser på å tanke på Værnes eller Brønnøy, samt Rakestad. Kan ha Hamar og Gardermoen som gode alternativer.. Om været roer seg litt da..

Når har du tenkt deg nedover?

Passer det sånn, og du kommer innom ENGM, skal du få servert kaffe i klubblokalet vårt. :)

har tenkt meg nedover i løpet av helga, men det ser ikke lovende ut værmessig.. Hadde vært trivelig med en stopp hos dere, får evt. ta det på returen :)

Spanderer også kaffe i Stavanger hvis du diverter vestover! :)

Angående Starmoen så er det vel om å få tak i nøkkel til fuelbua det står på?

Ikke så kjent i Hamarområdet utenfor flyplassen, så der må nok noen andre hjelpe deg dessverre.

- Du har PM ;)

Store prisforskjeller på Avgass i forhold til de forskjellige flyplassene i følge Statoil aviation sin pris liste!

Vært å gjøre litt research på priser før en hiver seg ut på langtur :-)

Ja det kan du si, Gardermoen må man i allefall styre unna.

Håper at vi slipper høyere pris nå...

Ja det kan du si, Gardermoen må man i allefall styre unna.

Håper at vi slipper høyere pris nå...

Minner om at man også kan betale med Shell-kort på Gardermoen. Det er betraktelig billigere.

Forøvrig helt enig i det siste. :angry:

Back