Tilfeldigheter kan være ganske morsomme :)

Fellowship

ScanFlyer Dusty
Medlem
Tilfeldigheter kan være ganske morsomme :)

Noen ganger er det å være flyhistoriker og flyfreak på en gang ganske gøy

søk på Flyradaren så du kan se strekningen mellom Oslo og Stockholm fra ca kl 17:15 UTC i dag.

Der kommer altså den "nye" tilbakevendte LN-RPO kom inn som SK9193, samtidig er Sky på vei fra Bodø og sørover etter å ha vært innom OSl tidligere, og flyet TC-SKU er altså indentisk med søsterflyet ex LN-RPP, og den flyr over -RPO!
Disse to forlot SAS samtidig og gikk til Air One i 2002.

Og uavhengig av dette har samtidig LN-RPM gått fra ARN til OSL som SK889, og LN-RPN fra OSL til ARN som SK1488

altså -RPM, -RPN, -RPO og ex -RPP , alle er 737-883, i noenlunde samme luftrom samtidig, og alle innom OSL i dag!

Jeg synes hvertfall slikt er morsomt, selv om ikke SAS-fly er verdens mest spenned spotterobjekt til enhver tid

Re: Tilfeldigheter kan være ganske morsomme :)

At SAS ikke alltid er verdens spennende spotterobjekt kan jeg være enig i. Og ja, litt morsom observasjon dette her :)

Noen ganger er det å være flyhistoriker og flyfreak på en gang ganske gøy

Morsom observasjon, helt klart! Der nede på OSL skjer det nok oftere enn her oppe det som skjedde her for noen dager siden. LN-RPZ og LN-RRZ stod parkert side ved side, begge altså 737-683. Bakgrunnen var at LN-RPZ fikk snag og måtte takse inn igjen. Da ble LN-RRZ sendt opp for å ta over jobben med å fly til Bodø og Trondheim.

Ah - welcome to Geek City. Love it !! :up:

På TRD for noen uker siden sto, fra venstre mot høyre: BUC, BUD, BUE og BUG. Glemte selvsagt å ta bilde. Synd BUF har forlatt SAS ;)

Her i Tromsø hadde vi i begynnelsen av august 2008 en stor ansamling med fly og passasjerer som ikke kom seg til Svalbard pga vedvarende tåke. Slik hadde det seg at både LN-RRE, -RRF og -RRG stod parkert her samtidig. Jeg tok masse bilder og husker jeg syntes det var litt dumt at de ikke stod i alfabetisk rekkefølge og litt nærmere hverandre. De stod jo slik, RRE, RRG og RRF... :fly

Back