Tilbyr svenske statsansatte gratis flyreiser

Originally posted by TOS

Originally posted by turist

Så lenge de reiser i embets medfør vil det ikke være et problem å fly for 1 krone, men en privatreise vil være korrupsjon.

Man kan jo tenke seg til at årsaken til at Ryanair tilbyr disse billettene er for å påvirke beslutningstakerne i staten som bestemmer hvilke selskaper de statsansatte skal reise med. I såfall kan det tenkes at det er i strid med de norske retningslinjene som jeg refererer til ovenfor (men nå er det jo snakk om Sverige i denne saken).

Korrupsjon er når man får en fordel til seg selv eller noen nærstående, på grunn av sin stilling. Når fordelen gis til staten er det ikke korrupsjon. Det kan være mot andre retningslinjer osv, men altså ikke korrupsjon.

Dette utspillet bør vel kun sees på som nok et pr stunt fra flyselskapet. Ingen formell kontakt er tatt, ingen kontrakt skrevet. Ryanair gjør mye for å få publisitet, og dette er ett av påfunnene deres.
Et annet eksempel fra tidligere i sommer, var da de gikk ut å sa at Michael O`Leary skulle gå naken ned hovedgata i Warsawa dersom LOT droppet drivstoff tillegget.
Hehehe, hva de finner på i det selskapet! Jeg synes det er litt gøy jeg.
Skulle likt å sett Petter Jansen, Kjos, eller Per Arne Watle komme med noe sånt. :lol

Originally posted by EB

Og FlyToget fra Ryanairs flyplass går like fort som i Oslo???

En kilometer er en kilometer, jeg sa ingenting om reisetid! :p

Men det er faktisk reisetiden som spiller en stor rolle for forretningsreisende...også de som jobber i Staten håper jeg...

Back