Re: Tilbake til til Nesten Norge….
San Francisco er en fnastastisk by, Consulatet ligger langs Market Street og jeg tuslet oppover og spottet de historiske trikkene (ja jeg som oppvokst med Ekebergbanen (det er bane) litt trikk entusiast også (så var dette mangfoldet

) - var på utkikk etter Cabriolet Trikken - den er såpass “weird” at den må være britisk….dog den var ikke ute kjørte - en orange Milano trikk kom men i feil retning.
Uansett market street var bedre enn Karl Johans gate når en tenker på underhoused eller tiggere. Etter litt var det tid for lunsj og hvorfor ikke ta en Jaguar Taxi ! San Francisco har en flåte av Jaguar Taxi’ere - en upgrade fra Toyota Primus….Waymo måtte man jo teste, hvit Jaguar uten sjåfør - ja den er litt “Back to the Future’ish” med noe snurrende greier på taket - men det var meget behagelig tur - anbefales !!
Etter en lunsj med min gode venn Pliny var det tid for å sette kursen mot SFO, dessverre er SFO utenfor Waymo rekkevidden - så en Chevy Bolt EV Uber was my ride…..en kulturell opplevelse fra the Hood !
Vel fremme var det TSA enhanced - det tok vel 3 minutter. SFO er etter min mening en meget god flyplass nå, skulle reise fra Terminal 1 (Harvey Milk) men hadde tid til litt Kantine Shopping så jeg tuslet Airside over til Terminal 2 og Amex Centurion Lounge - bra men ikke på linje med Centurion i Seattle, jeg er sær og liker absolutt ikke plastglass og papp tallerkener (er ferdig med Barne Bursdags Selskaper) - Boblene som nok ville bli godkjent av både Tommy777 Sjampis Kameraten og Cnausen kom i solid glass - men maten (god) var på papp tallerken - den som var tilbake i LHR Terminal 3 Centurion!!).
Flott utsikt til takeoff med mye varierte maskiner….
Etter hvert ble det tid for min første avgang TIL Everett Paine Field….Alaska har et Premium Produkt - denne ettermiddagen var det USD 40.00 ekstra, det for meg geniale er jeg kan kjøpe laveste pris og betale USD for Premium Sete, som gir ekstra leg room (meget bra) prioritert ombordstigning (Gruppe B) og Premium Snack (hmmm ikke helt premium - gull fisker yuck) Men Alaska har som BA og SAS fått brygget sitt eget Øl:
Cloud Crusier IPA:
[/url]
IMG_3863 by
Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]
Brygget av Freemont Brewery et av mine lokale bryggerier som ikke har solgt seg ut til CnausenInBew.
En fin rolig tur opp og Everett Paine Field var genialt, 4 minutter etter maskinen stod ved Gate var jeg i his Lordship the Range Rover ute av parkering på vei mot fergen hjem…..