Da var det omsider klart for årets første flytur. Sitter nå på CPH og venter på flyet videre til London.
Brukte kombinasjonen taxi og flytog for å komme meg til OSL. Sjekket så inn på automaten og nesten som ventet fikk jeg ikke sjekket inn hele veien (fikk dog sendt bagasjen hele veien) og fikk beskjed om at jeg måtte sjekke inn for LHR-BHD flighten i London. Heller ikke bonuspoeng var registrert på noen av flightene selv om de normalt skal være det. Hadde litt for mye bagasje, men det gikk heldigvis bra som det pleier å gjøre
Endel kø gjennom security idag pga kun ca 50% av slusene var åpne. Men kom meg inn og gikk så inn å tokj meg ett rekesmørbrød får jeg gikk å satte meg ved gaten. Var OY-KHE som er en MD-82 i Star Alliance farger som skulle ta meg til CPH. Da det ble boarding ble det klart at flytet var overbooket med 4-5 så det ble spurt etter frivillige. Vurderte det men siden jeg hadde connections og det var lenge til neste fly eventuelt til LHR gadd jeg ikke, samt at forrige gang jeg dro til Belfast kom jeg 1 dag forsent frem. Gikk ombord og fant plassen min på sete 7A. Som sagt var flyet helt fullt og tar man med crew som skulle til CPH var belegget 101% da det satt som jeg kunne se 1 FA på klapp i cockpit og 1 kaptein på FA klapp i galley.
Tok av 10 min forsent med kapteinen regnet med å lande på rute for det. Som nesten alltid når man sitter langt fremme på SAS sine MD-80er var det en behaglig flytur og det eneste som manglet av gratis servering av annet en vann, te og kaffe.
Landet på rute i CPH og tok meg litt mat for jeg gikk ut som A12 hvor OY-KBE
(321) står klar for å ta meg videre til LHR!
Noen bilder har det blitt men de kommer senere med resten av rapporten.
Brukte kombinasjonen taxi og flytog for å komme meg til OSL. Sjekket så inn på automaten og nesten som ventet fikk jeg ikke sjekket inn hele veien (fikk dog sendt bagasjen hele veien) og fikk beskjed om at jeg måtte sjekke inn for LHR-BHD flighten i London. Heller ikke bonuspoeng var registrert på noen av flightene selv om de normalt skal være det. Hadde litt for mye bagasje, men det gikk heldigvis bra som det pleier å gjøre

Endel kø gjennom security idag pga kun ca 50% av slusene var åpne. Men kom meg inn og gikk så inn å tokj meg ett rekesmørbrød får jeg gikk å satte meg ved gaten. Var OY-KHE som er en MD-82 i Star Alliance farger som skulle ta meg til CPH. Da det ble boarding ble det klart at flytet var overbooket med 4-5 så det ble spurt etter frivillige. Vurderte det men siden jeg hadde connections og det var lenge til neste fly eventuelt til LHR gadd jeg ikke, samt at forrige gang jeg dro til Belfast kom jeg 1 dag forsent frem. Gikk ombord og fant plassen min på sete 7A. Som sagt var flyet helt fullt og tar man med crew som skulle til CPH var belegget 101% da det satt som jeg kunne se 1 FA på klapp i cockpit og 1 kaptein på FA klapp i galley.
Tok av 10 min forsent med kapteinen regnet med å lande på rute for det. Som nesten alltid når man sitter langt fremme på SAS sine MD-80er var det en behaglig flytur og det eneste som manglet av gratis servering av annet en vann, te og kaffe.
Landet på rute i CPH og tok meg litt mat for jeg gikk ut som A12 hvor OY-KBE
(321) står klar for å ta meg videre til LHR!
Noen bilder har det blitt men de kommer senere med resten av rapporten.