• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's

På vei hjem fra Madrid sist fredag satt vi ombord i flyet og det begynte bli varmt i kabinen....

Som jeg har gjort i alle år strekte jeg derfor hånden opp mot taket for å rette friskluftsdysen mot meg, men - der var ingen ?? :wow:

Jeg kikket meg rundt og så at maskinen vi fløy, LN-KKW ikke hadde dette i det hele tatt? Dette har jeg aldri sett før.......

Kan noen svare på dette da mon tro?

:skep
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Det er for å spare på luften slik at de kan bruke den i produksjonen av Stratos :D :D
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Har også opplevd dette hos Norwegian...
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Det er helt korrekt. Det er 2-3 ekemplarer som ikke har dette hvor jeg tror lufta kommer i kanaler langs hatrack og ut langs gulvet.
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Etter det jeg forstår skal det være produsert en serie av denne maskinen med en eller annen form for sentralt lufteanleggssystem. Sikker noen experter i dette forumet som kan skrive masse om dette!
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Var det et flyselskap som spesielt bestiltte dette? I såfall vet noen hvilket/hvilke?
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Originally posted by EB


Var det et flyselskap som spesielt bestiltte dette? I såfall vet noen hvilket/hvilke?

Om detta är fallet borde TAP vara en av kunderna eftersom KKW är en -3K9
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Nå har jeg aldri flydd med bussene, men har ikke de friskluftdyser? Trodde på alle nye fly (som 340) så var dette nesten en standardting....
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

AF 330/340 har heller ikkje friskluftdyser for hvert sete...
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Originally posted by EB


Har også opplevd dette hos Norwegian...

SAS har visst det samme på sine langrutefly
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Heller ikke på RG MD11 og TG B743/744. Jeg tror en av årsakene til at det ikke dyser er høyden opp til taket. Både på MD11 og B743/B744 er det så høyt opp at man må reise seg opp for å nå en eventuell dyse. Leselyset kontrolleres fra setet.
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Føy til SQ sine 777/747 og, nada dyse.

-A
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Kan man da konkludere med at ingen widebodies fra McDonnel Douglas/ Boeing / Airbus har personlige luftdyser??
 
Replying to Topic 'Til dere med INNGÅENDE kjennskap til B737 Classic's'

Originally posted by EB


Har også opplevd dette hos Norwegian...


KKW og KKP mangler dyser, resten av flåten til DY har...
De opprinnelig første eierne av disse maskinene sparte nok en god del penger på å utelate dysene
 
Back
Top