Til Brussel i mai

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Da var vårturen booket - og årets tur går til Brussel og Brügge. Vi flyr Brussels Airlines (nytt selskap) og skal bo på Radisson Blu Royal - bodde der for 14 år siden - da var det utrolig flott - men regner med at de har pusset opp siden den gang.

Vi skal også til Brügge - noen som vet hvordan man kommer dit? Sist leide vi bil - men er ikke sikker på at vi ønsker det denne gangen (les: vi skal spise og drikke oss gjennom det Belgia kan by på). Går det busser eller tog fra Brussel?

Jeg skal på seminar i Brügge i mai og da er vi booket med Brussels Airlines, og jeg tror vi er satt opp med tog (i så fall tar det en time)

Da var vårturen booket - og årets tur går til Brussel og Brügge. Vi flyr Brussels Airlines (nytt selskap) og skal bo på Radisson Blu Royal - bodde der for 14 år siden - da var det utrolig flott - men regner med at de har pusset opp siden den gang.

Vi skal også til Brügge - noen som vet hvordan man kommer dit? Sist leide vi bil - men er ikke sikker på at vi ønsker det denne gangen (les: vi skal spise og drikke oss gjennom det Belgia kan by på). Går det busser eller tog fra Brussel?

Har vært i Brügge en gang, tok toget t/r, de gikk ganske ofte (1-2 ganger i timen, turen tar ca en time) og det var gangavstand fra stasjonen til gamlebyen i Brügge. Rent bortsett fra at det varierte mellom regn og skybrudd hele dagen så var det en fin by.

God tur :EU

Brügge er en herlig by! Lenge siden jeg har vært der nå, men sjømaten er ganske enkelt i verdensklasse uansett hvor du går.

Belgia er landet for deg EB, god mat og drikke. Det gaar tog minst et par ganger i timen fra stasjonene i Brüssel til Brügge. Jeg kan ogsaa anbefale Ghent som ligger mellom Brüssel og Brügge, hygglig gamleby og langt faerre turister enn i Brügge. Vil dere reise andre veien fra Brüssel, anbefales Spa eller Namur, Liège kan med hell unngaas. Hele Belgia kan lett naas med tog fra Brüssel, det er et lite land.

Last edited:
Back