Til Bangkok i Biz i Januar

Eirik

Livsnyter
Medlem
Hai,
tenker å prioritere komfort og poengopptjening på tur til Bangkok/ Thailand i januar; fly biz, ønsker primært å fly Sas eller Thai (*), vurderer og Egyptair (i beste fall halve prisen).
Noen som har tips til beste dealer i business; mest mulig fleksible billetter til lavest mulig pris, er det forskjell på fx. wideroe.no kontra sas.no i så måte ? Andre nettsteder som er rimeligere ?
Flyr og gjerne fra andre Europeiske byer, hører fx. at Thai setter inn A340-600 på noen av avgangene fra LHR, kunne vært ok.
Får en kun ordinært antall EB-poeng hvis en kjøper et sete i gamme biz klasse hos Thai på 747 fra ARN/ CPH ?
Finner nok en bra deal på egen hånd, men morsomt å høre om noen har xtra info å bidra med :-)

SAS har greie priser i Z klasse. Dvs restricted Biz som koster ca 21t. Det hadde nok jeg valgt. Har man sølv eller gullkort gir jo det også bedre uttelling på poengsiden.

Lykke til og god tur!

BF:cool2

Finnes det ikke gode priser ut fra LON også??
Synes å huske at jeg alltid finner gode C-klassetilbud i britiske aviser.....

Jeg får snoke litt på nettet

[KVS Availability Tool 3.3.3/Platinum - Sabre: Fares/TVN/CA]
Code:
OSL  Oslo Metro / Oslo Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM]
BKK  Bangkok Int'l TH [VTBD]
RT   Dec-Nov

Carrier   From   To   Fare      Cur  Expiry    Min  Max  Fare Basis
--------- ------ ---- --------- ---- --------- ---- ---- ---------- 
SK        OSL    BKK    17397   NOK                      SNOXTRA
SK        OSL    BKK    19570   NOK            Sun       ZNOBIZ
SK        OSL    BKK    21039   NOK                      YNOXTRA
SK        OSL    BKK    27976   NOK                      JNOBIZ
SK        OSL    BKK    33439   NOK                      DNOBIZ
SK        OSL    BKK    38907   NOK                      CNOBIZ

Pluss avgifter, skatter, provisjon, blodpenger, gebyrer, avlat og tiende.

-A

Ulempen med Z-klassen til SAS er jo at det ikke er noen fleksibilitet hvis du vil endre billetten, ellers er den jo helt grei. Reiser du med Premium økonomi hos Thai fra ARN/CPH får du gamle biz-seter og vanlig økonomiopptjening hos EuroBonus. I tillegg ulempen med dagfly østover (for oss som synes det er en ulempe).

Ulempen med Z-klassen til SAS er jo at det ikke er noen fleksibilitet hvis du vil endre billetten, ellers er den jo helt grei. Reiser du med Premium økonomi hos Thai fra ARN/CPH får du gamle biz-seter og vanlig økonomiopptjening hos EuroBonus. I tillegg ulempen med dagfly østover (for oss som synes det er en ulempe).

Hva koster Premium Eco med TG? Er den på nivå med Eco-flex hos SK?

Hva koster Premium Eco med TG? Er den på nivå med Eco-flex hos SK?

Premiu Eco hos TG mener jeg ligger på 14-15 lapper. Den er mange ganger bedre enn SAS sin Eco Extra som ligger på 13-15 høvdinger.

BF:cool2

Enig i at Thais flyvninger østover fra ARN/CPH godt kan unngås. Det mest behagelige i så måte er Sas fra Stockholm, avgang passe tidlig på kvelden, og ankomst BKK tidlig nok til å rekke ettermiddagsflyene sørover til Krabi. Var derimot ikke så begeistret for dagflyningen hjem igjen, fløy den sist januar, ble tidlig mørkt, føltes som en laang tur. Sommerstid er den sikkert helt strålende :-)

Takk for innspill, har reservert en ecconomy extra billett hos Sas, B-klasse, Hau-Osl-Arn-Bkk-Krabi-Bkk-Cph-Osl-Hau, ca 14 lapper, ikke ille det :-)

Last edited:
Takk for innspill, har reservert en ecconomy extra billett hos Sas, B-klasse, Hau-Osl-Arn-Bkk-Krabi-Bkk-Cph-Osl-Hau, ca 14 lapper, ikke ille det :-)

Ser frem imot tripreport med bilder av Y+ hos SK. Jeg teller på knappene om jeg skal bestille Y+ hos SK eller TG. Så dette kan være med på den endelige avgjørelse..... Lett litt på nettet etter bilder av Y+ hos TG, men dette er det "beste" jeg finner..... http://www.viatravel.no/reise/phuket.htm, så ikke unaturlig spør jeg om det er noen av forumets medlemmer som har noe bedre.....

Har lest svært få tripreports fra SAS International eco extra, hører absolutt hjemme hvis du avrapporterer i etterkant! Bilder av maten er også kjærkomment...

Setekartene har 3 klasser: F, C og Y class. Er Y+ så nytt at setekartene ikke er blitt oppdatert? (Setene så uansett gammel ut på bildet)

Back