• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tiger Airways Grounded pga manglende sikkerhet

Mekum

ScanFlyer Blue
Å være flypassasjer i Australia om dagen er ikke bare lett. I juni ble hundrevis av flygninger sør i landet kansellert pga asken fra Chile, og nå er billigselskapet Tiger Airways i Australia er satt på bakken i en uke pga manglende sikkerhets rutiner...

http://www.brisbanetimes.com.au/nat...k-to-tiger-airways-safety-20110702-1gvx8.html

Tiger Airways har et relativt dårlig rykte på seg her nede i Oz, de er ofte forsinket og har blitt anklaget for slurv med vedlikehold og sikkerhetsprosedyrer før. Kanskje ikke alltid at billig er bra?

Dette er forøvrig en av mine første posts. Jeg har fulgt med på forumet over lengre tid, og er imponert over kunnskapen som enkelte her inne besitter. Keep it up :)

En australsk dokumentarserie om Tiger Airlines går i reprise i dag fra 1125-1355 på TVNorge. Jeg har sett en episode og den handlet mest om misfornøyde passasjerer.

En australsk dokumentarserie om Tiger Airlines går i reprise i dag fra 1125-1355 på TVNorge. Jeg har sett en episode og den handlet mest om misfornøyde passasjerer.

Stort sett alle reality-serier om flyselskaper, inkludert Southwest og EasyJet, handler mest om misfornøyde passasjerer. "I will never fly xx again!"

Hehe du har et godt poeng der, men den episoden av serien om Tiger Airways som jeg så utmerket seg spesielt med kun å handle om misfornøyde passasjerer pga rot med avganger og forsinkelser.
Noen av de andre seriene har noen innslag av ground crew og fly tekniske ting i tillegg til de misfornøyde passasjerene.

Tiger Airways....ER jo både i Singapore og Australien...ER det så kun den australske del som er grounded ???
Hilsen Ole

Min søster skulle ha flydd med Tiger i dag fra Gold Coast til Melbourne. Hun fikk IKKE noe slags beskjed om at flyet ikke kom til å gå før hun skulle sjekke inn på nett dagen før. Der stod en liten notis om at alle avganger var innstilt. Ikke bra! Hun måtte selv finne en annen reiserute og endte opp hos Jetstar. Regner med hun får pengene refundert i ettertid..
Synes dog det er litt merkelig at Tiger ikke er mer seriøse, de har da bl.a Singapore Airlines som eiere... Jeg hadde derimot ingenting å utsette på dem da jeg fløy med dem i fjor sommer...

Da skal Tiger ha fått godkjennelse til å fly igjen, og har planer om å fly igjen fra og med fredag. Men det virker rimelig amatørmessig å bli satt på bakken på denne denne måten

Og dyrt. Trodde en måned på bakken betød konkurs jeg?

Back