• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Tidlig torsdag retning SHA

petter380

Powder hound
Medlem
Heia fra bilen retning SHA! Her var vår kinesiske kollega så opptatt av å unngå kø så mye som mulig at hun fikk oss avgårde nå kl 07:00 fra Crowne Plaza Ningbo Xiangshan Sea View ved kysten. Maks 10% belegg, og er vist hotell kun for velstående kineserene med strand, flere basseng og spesielt rettet mot barn. Tilnærmet ingenting på engelsk, og i det lille (tilsvarende SVG størrelse) nærmeste tettstedet så de rart på oss mens i Shanghai er vi mer vanlige 😆

Kjøreturen går rundt Ningbo med 8 millioner og ender til slutt på noe så eksotisk som:
- SHA flyplass, Shanghai sin andre flyplass, til
- TSA flyplass, Taipei sin andre flyplass, med
- EVA Air, på
- B781 aka B78X aka B787-10!
Alle nytt for meg! Spennende dag mao., før det ender med helg i Taipei (istedenfor å dra hjem t/r😊) og videre arbeid søndag ettermiddag. Kjekt med skikkelig jobbreise, selv om jetlag østover definitivt ikke er mitt sterkeste kort😂

God morgen fra Bangkok :-)
Her sitter vi i stua og inntar morgenkaffen sammen med litt sjokolade. Ute skinner solen og det er 32°C med 70% luftfuktighet, så det er litt trykkende og klamt her nå.
I dag blir det først pool tjeneste deretter lunsj på OneBangkok Mall.
Ha en strålende og flott torsdag :-)

Torsdager er best:-) Vinen ligger allerede kjølig og middagen er bestilt fra Sjømaten på Vinderen…bare brenne av noen timer på toppen av byen først. Nyt i vei:-)

God morgen fra Warszawa. Fin tur ned med LOT i går, nå er det straks seriøs jobbing. Men først en kaffe. Ha en fin dag!

God morgen fra Bergen Børs. Fin-fin italiensk aften i går og formen er akkurat god nok til å ta en tur i gymmen. Har fått byttet flight to ganger allerede så man skal klare å være hjemme til 17.00 etter to møter. Men først frokost i det som må være Norges vakreste frokostsal.

God morgen fra Hvalstad. Gjenstår få sendt minstemann i retning skole, før L1 tar meg til kontoret. Foreldremøte i kveld, men tenker få kombinert det men en løpetur når jeg skal hjem. Ha en fin dag.

God morgen fra Stavanger. Scandic Park vokste litt på meg utover kvelden i går. Litt stusselig resepsjon og gym, men fikk nok et familierom med en god sofa. Badet var nyoppusset og de hadde en mikro i resepsjonen då jeg strengt tatt kunne laget meg den risgrøten jeg fikk lyst på på butikken.

Frokosten var ikke noe spesielt.

To dager igjen i Stavanger.

God morgen fra RB Royal Garden, nyter den siste frokosten som blir servert her på hotellet på en stund. Så bra timing med hjemreise i ettermiddag. God kokfæsk på Bifrons i går, nytt restaurantbekjentskap for meg. He en finfin torsdag🙂

God morgen, her hadde vofsen spydd både på kjøkken og på vaskerommet. Stakkars :( Og jeg føler for meg selv: stakkars meg, som allerede har rundvaska. Rundstykker står til tining i ovnen så jeg kan drikke kaffe ASAP... En ting med hjemmekontor som irriterer meg, er at mine kollegas som jobber på kontoret logger seg inn/på chatten ca 8:30-9:00, mens jeg sitter her fra 7:30 og vil egentlig begynne å arbeide men må få en "freigabe" eller noe.

Mårnings!
Nok en dag her i sør med strålende sol fra blå himmel. I går bikket vi 20 grader. Det varer vel neppe evig, så vi får nyte det mens det er her.
Straks på vei ned mot havna for litt jobbing på bortekontoret.
Hagerydding for opphavet i kveld.
Det nærmer seg heldigvis helg. Jeg har planer om å legge meg fredag kveld og sette vekkerklokken på mandag.....

Good day...

God morgen fra Stavanger nr. 2
I gang med dagens oppgaver. Friskt å gå til jobb i dag, med ganske kald vind. Fint å sitte inne og se på sola da, om ikke annet. Et møte, litt mer klasking på tastaturet og så en boklansering i ettermiddag, og så var det den arbeidsdagen.

Morn fra Tønsberg. Her er man hjemme med yngste pjusk i finværet. Får se hva man tar seg til i løpet av dagen

God torsdag fra Sandnes. Fikk lov å sove lenge i dag siden jeg har startet på langhelg. Veldig klar for kjærestetur til Stockholm i morgen. Sjekket inn med bolaget. Finnair direkte kunne være interessant, men avreise 10:25 er litt i tidligste laget. Så da blir det med mellomlanding i Ullensaker.

Dagen i dag går nok ned til litt indretjeneste og litt pakking. Ha en fin dag folkens.

God formiddag fra Forus. I kjelleren på Bryne parkerte jeg for et par dager siden en luftavfukter. Selgeren karakteriserte den som "Mercedesen av luftavfuktere". Hvorvidt det er en god karakteristikk vet jeg ikke, men kjelleren har gått fra 79% luftfuktighet til 67% på mindre enn 48 timer, og det ser ut til at resten av huset også har blitt littegranne tørrere, så den gjør i alle fall det som står på eska at den skal gjøre....

Nuvel, prognoser, varekoding, feilmelding, mase på eksisterende leverandører, og faktisk bestille litt varer ser ut til å oppsummere dagen i dag. Og såklar mase på trasportøren slik at ting kommer inn, her er det tross alt svært lite som er egnet som pakkepost....

God formiddag fra Tananger,

Snart halvveis i den flotte dagen. Her blir vedlikehold av hagemøbler i dag før en gjeng med barnebarn kommer til middag.
I kveld medlemsmøte i partiet på Sola.
Ha en fin vårdag.

God morgen fra Santiago. Straks en treningsøkt før litt hjemmekontorering. Deretter av gårde til SCL hvor Latam skal ta meg over Andesfjellene med sin nye rute til NQN. Helgen tilbringes i Argentinas nordlige Patagonia hos vertsfamilien hvor jeg var utvekslingsstudent for 28 år siden. Det blir garantert hyggelig og helt sikkert asado og Malbec. Ha en bra dag.

Back