LN-MEH
ScanFlyer Gold
Tiden går, og LN-MOB har fløyet sin siste tur...
Slik endte Lufttransport sin LN-MOB sitt liv som flymaskin. Det er snakk om Beech Super King Air 200 med c/n BB-584 og ble bygget i 1980. Det har hatt registreringene N6679H og N400WP (N490WP) og ble registrert på Mørefly A/S 28/1-1986 som deres første Beech 200. Det er 3. flyet som har reg'en LN-MOB. Den første var SAS DC-7C "Torstein Viking" fra 1956-60. Så kom C-54 (DC-4) Fanafly/BAT Nordic Air og (N.O.A). Fra 1967-77. Så var det også to fly som skulle få denne reg men som det aldri ble noe av. SAS hadde planer om å omregistrere DC-8-62CF OY-KTE "Skjold Viking" senere "Turid Viking" i 1979 og litt senere ble denne reg'en resevert til hjemmebygget gyrokopter som ikke ble bygget. Det nest siste bildet er tatt utenfor hangaren i Tromsø i 2004, og viser flyet sammen med LN-MOA. Dette flyet er et år eldre og ble solgt til Nordkalottflyg i mai 2004, og ble SE-LTL. Så er det et bilde fra Bardufoss, Midnightsun Air Show 2005. Resten av bildene er tatt i løpet av sommeren og høsten her i Tromsø. Det kan gå mot et liv etter døden for gode gamle LN-MOB, har hørt at skroget skulle brukes til trening av nødprosedyrer...
Slik endte Lufttransport sin LN-MOB sitt liv som flymaskin. Det er snakk om Beech Super King Air 200 med c/n BB-584 og ble bygget i 1980. Det har hatt registreringene N6679H og N400WP (N490WP) og ble registrert på Mørefly A/S 28/1-1986 som deres første Beech 200. Det er 3. flyet som har reg'en LN-MOB. Den første var SAS DC-7C "Torstein Viking" fra 1956-60. Så kom C-54 (DC-4) Fanafly/BAT Nordic Air og (N.O.A). Fra 1967-77. Så var det også to fly som skulle få denne reg men som det aldri ble noe av. SAS hadde planer om å omregistrere DC-8-62CF OY-KTE "Skjold Viking" senere "Turid Viking" i 1979 og litt senere ble denne reg'en resevert til hjemmebygget gyrokopter som ikke ble bygget. Det nest siste bildet er tatt utenfor hangaren i Tromsø i 2004, og viser flyet sammen med LN-MOA. Dette flyet er et år eldre og ble solgt til Nordkalottflyg i mai 2004, og ble SE-LTL. Så er det et bilde fra Bardufoss, Midnightsun Air Show 2005. Resten av bildene er tatt i løpet av sommeren og høsten her i Tromsø. Det kan gå mot et liv etter døden for gode gamle LN-MOB, har hørt at skroget skulle brukes til trening av nødprosedyrer...
Attachments
-
020 edited 85.jpg203.4 KB · Views: 660
-
021 edited 80.jpg191.7 KB · Views: 644
-
133 edited 80.jpg188.1 KB · Views: 607
-
137 edited 80.jpg191.2 KB · Views: 579
-
007 edited 80.jpg200.5 KB · Views: 562
-
014 edited 80.jpg167.5 KB · Views: 151
-
121 edited 70.jpg160.2 KB · Views: 151
-
127 edited 80.jpg173.5 KB · Views: 157
-
002 edited 80.jpg163 KB · Views: 237
-
011 edited 80.jpg186 KB · Views: 230
-
LN-MOA og LN-MOB 2004 edited.jpg63.2 KB · Views: 165
-
LN-MOB BDU 2005 edited.jpg74.4 KB · Views: 177
Last edited: